Ongelmia modeemin asetuksien kanssa.

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by manitsu, Jul 15, 2008.

  1. manitsu

    manitsu Member

    Joined:
    Dec 5, 2005
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Terve

    Joo elikkäs mulla on tuommonen kaapelimodeemi kuin Scientific Atlanta ja ongelmana on se että tuossa on sisäinen langatonkin yhteys ja pitäisi saada se salasanan taakse mutta ei mitään tietoa miten pääsen säätämään sitä, koska modeemin cd:llä tulleet ohjeet ovat todella huonot ja eivät anna minkäänlaista vastausta (ainakaan minulle :|) miten päästä noihin asetuksiin käsiksi. Sen verran olen lueskellut, että jollain ip:llä pitäisi päästä selaimen kautta niitä säätämään, mutta vaatii käyttäjätunnuksen ja salasanan, joita minulla taas ei ole.

    Olisin todella kiitollinen, jos jollain olisi jonkunlaista neuvoa antaa, miten pääsisin noita asetuksia katselemaan ja mahdollisesti saada tuo langaton yhteys salasanan taakse.

    -Tietämätön pulassa

    Ps. Jahas, taisi mennä täysin väärälle alueelle. Oisi varmaan tuonne Verkot osioon kuulunut :/.
     
    Last edited: Jul 15, 2008
  2. 79atanos

    79atanos Regular member

    Joined:
    May 19, 2008
    Messages:
    1,945
    Likes Received:
    15
    Trophy Points:
    48
    Pikainen googletus näytti antavan muutamia vaihtoehtoja eri malleille, eil laitatko vielä sen modeemin mallinumeron, löytynee varmaan pohjasta...
     
  3. manitsu

    manitsu Member

    Joined:
    Dec 5, 2005
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Tämä modeemi on Scietific Atlanta EPR2325R3.
     
  4. muffari

    muffari Regular member

    Joined:
    Jul 3, 2008
    Messages:
    447
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Vaiha sun ip manuaalisesti 192.168.0.10, maskin se heittää itestään, gateway 192.168.0.1...

    Sitte selaimella http://192.168.0.1 ja yleensä tunnukset ovat admin/admin, admin/1234 tjsp...
     
  5. 79atanos

    79atanos Regular member

    Joined:
    May 19, 2008
    Messages:
    1,945
    Likes Received:
    15
    Trophy Points:
    48
    Muffari kerkesikin jo vastata, ainoana lisäyksenä sellainen pikku juttu että tuo conffaaminen olisi suositeltavaa tehdä Internet Explorerilla, jostain syystä useat selain-hallittavat modeemit/reitittimet eivät tykkää esim. Mozzillasta...

    Ihan muuten noin niinkuin mielenkiinnosta; Googletin tuon pelkän mallinumeron jättämällä nimen kokonaan pois ja muutamat hakutulokset viittasivat WebSTARiin (täsmälleen sama mallinumero), onko S.A:lla ja WebSTAR:lla samanlainen "suhde" kuin esim. Opelilla ja Vaukshallilla?

    Edit

    Kappas, napsahti Memberit (jee?), nyt täytyy kokeilla yksi pikku juttu...
     
    Last edited: Jul 17, 2008
  6. manitsu

    manitsu Member

    Joined:
    Dec 5, 2005
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kiitos todella paljon, sain toimimaan!! :)
     

Share This Page