Ongelmia nettiyhteyden kanssa..

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by jeejz, Aug 22, 2009.

  1. jeejz

    jeejz Member

    Joined:
    Apr 21, 2005
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Terve!
    Eli siis mun netti on lagannu, pätkiny, ja muuten vaan ei toiminu jo melkein 6kk. Ongelma alkoi kun asensin Windows 7 RC koneelle mutta nyt kk sitten vaihoin takasin win xp paremman netin toivossa mutta ei auttanut ei. Eli ongelmana on: Suurin osa ajasta kun oon koneella, nettipeleissä pingi vaihtelee 200-600ms (sillon tällön 10-90ms eli normaali), kokeiltu speedtestillä pingi tulee yheensä 400-500ms mutta joskus ihan normi ping. Latausnopeus kaikilla ohjelmilla laskenus n. 40% ja torrent-ohjelmat lataavat nykyään enään n. 20% teholla normaalista. Välillä kun avaan mozillan tai explorerin, pääsen alotussivulle mutta siitä eteenpäin tulee ilmoitus että etsitään verko-osoitetta ja se kestää loppupäivän kunnes käynnistän koneen uudelleen mutta tämä ei auta aina. Myös joskus tulee ilmoitus että "etsitään jotakin osoitetta" kun käynistän koneen ja parin minuutin kuluttua sanoo ettei löydy ja "netti saattaa toimia vajaasti tai ei ollenkaan". Oon kokeillut vaihtaa kaikki piuhat koneen ja pistorasian väliltä, bootinu modeemia ja pitänyt sitä yön yli pois päältä, sählännyt verkkokortin ajurien kanssa mutta ei auta. Soitin jopa soneralle mutta ne sanoi ettei mun henk.tunnuksella löydy mitään koska käytössä on taloyhtiön netti. En kummiskaan usko että vika voisi olla sonerassa koska tätä on jatkunut jo 6kk. Modeemin ikää en tiedä mutta sen mukana tullut ohje-CD sisältää suht vanhaa juttua jotka täytyy avata vanhoilla ohjelmaversioilla joten saattaa se olla joku 5-10v mutta jos netti toimii välillä oikein ja välillä ei niin ei kai se modeemin vika voi olla... Virukset tarkastettu lukemattomiin otteisiin eri virustorjunta ohjelmilla.

    Auttakaa :D

    PS. Olen ajanut Auslogics BoostSpeed ja CCleanerin +ATF-Cleanerin joka poistaa kaikki väliaikaiset internet tiedostot. Käytössä ei ole langaton vaan langallinen netti.
     
    Last edited: Aug 22, 2009
  2. Dreamlore

    Dreamlore Regular member

    Joined:
    Sep 2, 2007
    Messages:
    1,381
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Melkein väittäisin että nimenomaan on modeemin vika. Onko toista konetta/modeemia jolla kokeilla?
     
  3. jeejz

    jeejz Member

    Joined:
    Apr 21, 2005
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Ei löydy toista modeemia, kone kyllä löytyy, mutta lopputulos on sama: välillä toimii välillä ei..
     
    Last edited: Aug 23, 2009

Share This Page