Minulla on ollut tässä asunnossa netti yli vuoden ja se on aina toiminut moitteetta. Olin elokuun kuitenkin ilman konetta ja kun sain uuden koneen, niin sen jälkeen on nettiyhteydessä selvästi ollut vikaa. Itse netti ei koskaan kaadu, mutta sovellukset jotka käyttävät nettiä menettävät turhankin usein yhteyden palvelimeen. Esim. IRC:ssä ollessani yhteys palvelimeen katkeaa monta kertaa päivässä. Sama homma on moninpelipeleissä. Niissäkin monta kertaa päivässä peli kaatuu sen takia, että se menetti yhdeyden peliserveriin. Vikaa ei kuitenkaan koskaan ole oikeastaan muiden ohjelmian kanssa. Esim. DC++, Messenger, Firefox, FTP ohjelmat ym. nettiä käyttävät sovellukset tuntuvat pelaavan moitteetta. Laitteissa ei tuntuisi olevan vikaa, koska se tekee tuota vain tietyillä ohjelmilla. Tuskinpa palomuurikaan tuollaista aiheuttaisi? Ainakaan ei ole ennen aiheuttanut. Käyttis: Win XP Pro SP2 Virus- ja palomuurisofta: Norton IS 2005 Yhteys: Baana 2/2
kokeile ilmanpalomuuria vaikka windowssin muurilla päivän ajan, niin näet onko palomuurissa jotain häröä. päivitä uusimmat ajurit verkkokortille ja emolle.
Raaskiiko tuota XP:tä päästää ilman muuria nettiin Jos olisi Linux alla, niin asia ei niin huolettaisi, mutta Windows on aina Windows. Voisihan sitä tietenkin kokeilla, että laittaa sen Windowsin oman palomuurin päälle tai vaikka asennan Nortonin kokonaan uudelleen. Pitää tässä viikonlopun aikana säätää jotain.