Minulla on hiukan ongelmia OGM-muotoisen videon kanssa ja ettei kukaan pääsisi sanomaan, että koita hae viestejä -toimintoa, niin sanottakoon, että kokeilin sitä jo ja löytyihän monta ogm-aiheista threadia, mutta niistä en vastausta ongelmaani saanut. Koneellani on tarvittavat kodekit ja olen hakenut sen ogg direct show -kodekin. 1. Ensimmäinen ongelma on se, etten pysty assosioimaan ogm-tiedostoa mihinkään ohjelmaan. 2. Bsplayerillä pystyn kyllä katsomaan elokuvaa, mutta vaikka lataan siihen tekstit, niin siltikään ne eivät näy. Ne ovat taatusti oikeassa kohdassa, mutta eivät vaan näy. 3. Vielä semmoinen ongelma vain ja ainoastaan ogm-tiedostojen kanssa, että kun videon katsomisen aikana painaa vasenta nuolinäppäintä (joka siis normaalisti kelaa taaksepäin videota) niin ogm-tiedoston kohdalla se ei joko tee mitään tai kelaa eteenpäin. Bsplayer on myöskin päivitetty uusimpaan versioonsa. Tietääkö joku ratkaisua ongelmiini? Ilmeisesti voisi auttaa, jos muutan videon avi-muotoon, mutta täytyykö siihen käyttää virtualdubia vai voiko tiedoston vaan nimetä uudelleen leffa.aviksi. Onhan elokuva kuitenkin pakattu Xvidillä, joten kai se on sama, mikä pääte tiedostolla on? En kyllä kovin suopeasti katso tätä ogm-videomuotoa, kun näin paljon on heti ongelmia.
Bsplayerin hylkäsin aikoja sitten, joten siitä en osaa sanoa mitään. 1. Nykyään melkein minkä tahansa playerin voi laittaa defaultiksi OGM tiedostoille pistämällä rastin oikeaan kohtaan. Onnistuu kyllä Bsplayerilläkin. Microsoftin tekeleillä homma on hoidettava käsin. 2. Eipä ole koskaan ollut teksti ongelmia ogm tiedostojen kanssa. 3. Ei oo ollut mulla moisia ongelmia koskaan. Et todellakaan voi vaan uudelleen nimetä tiedostoa, ihan sama mikä pääte siinä on, edelleen se on silti ogm filu. Todennäköisesti siinä tiedostossa on ogg äänet, niitä et avi tiedostoon voi liittää. Jos haluasit muuttaa ogm tiedoston aviksi, joutuisit vääntämään äänet ensin mp3 muotoon ja laatu huononisi älyttömästi. Joten ei kannata. Mulla ei oo koskaan ollut mitään vastaavia ongelmia. Vika on jossain muussa kun ogm formaatissa... Kokeileppa toista playeriä ensimmäisenä.
Kokeilin toista konetta, ja toimimaan rupesi. Tiedä sitten, miksei toimi tässä koneessa kunnolla. Tässä vanhassa on Win98 missä ei toimi ja tossa uudessa WinXP ja siinä toimii.
Mulla toisena käyttiksenä Win98SE ja ei ongelmia. Tosin iha eka versio Ogg direct show filtterista ei toiminut Win98/Me:llä ollenkaan unicoden takia.