ongelmia pelatessa, syynä näytönohjain?

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by hibuli, Jun 6, 2011.

1. hibuli

hibuli Member

Trophy Points:
    11
    morjens, kysymykseni kai kuuluu osalta tänne ja osalta jonnekkin muualle mutta ajattelin että tänne se on viisainta laittaa, noniin

peleissä on pahoja lageja kun pitää ne hyvillä laaduilla, pelaan tällä hetkellä riftiä ja on aika kauheeta kun pitää pitää grafiikan taso low:illa ja silti lagaa kun jotain massiivista tapahtuu, niin kysyin joskus puolisen vuotta sitte ystävältäni islannista että miksi näin tapahtuu, ja hän sanoi että se kait johtuu mun näytönohjaimesta, ja luin jokunen viikkositte hp:n sivuilta joilla oli sama ongelma ja sama näytön ohjain, joten ajattelin että kysyn täältä onko tämä totta, en ole mikää paras tietokoneiden kanssa joten tarvitsen apuja^^ laitan tohon mun specsit.

näyttis: GeForce gt 230
    cpu: intelcore i5 750 2.67GHz
    ram: 6 gigaa

2. leinmi

leinmi Active member

Trophy Points:
    66
    joo kyllä se toi näyttis on eli uutta vaan kehiin jos haluut riftiä pelaa paremmilla graffoilla,sitten kerro vielä virtalähteen merkki ja paljon antaa 12v lähdöstä amppeereita(lukee virtalähteen kyljessä)että meneekö samalla vaihtoon sekin.

3. hibuli

hibuli Member

Trophy Points:
    11
    jaa-a, oiskohan se joku näistä?
    +12Va / 18A
    +12Vb / 15A
    +12Vc / 8A

ja kuinka kallis kysymys tämä oli alunperin, rahaa kun ei ole mulla loputtomiin

4. Axu_

Axu_ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    143
    Lähtöjä näyttäisi olevan kolme. Minkä merkkinen ja mallinen poweri on ja onko siinä ilmoitettu 12V-linjan maksimitehoa?

Uusi poweri maksaa viitisenkymppiä, tehokkaamman näyttiksen saa satasesta eteenpäin.

5. Themu

Themu Active member

Trophy Points:
    78
    Last edited: Jun 6, 2011
  6. hibuli

hibuli Member

Trophy Points:
    11
    hmm, oiskohan tämä se, max. combined power on +12Va & +12Vb & +12Vc & +5.08V equal to 431.24W

en ole varma merkistä, googlasin ton mallin ni sielt tuli, Delta electronics DPS-460DB-3 A

Last edited: Jun 6, 2011
  7. hibuli

hibuli Member

Trophy Points:
    11
    onko nuo nyt hyvät? voiko joku kertoa niistä mitää, eiks kone pitäny forkata kun vaihtelee osia? en voinut lainata tota sun osiota kun olen uusi käyttäjä niin puhun nyt, themulle

8. Themu

Themu Active member

Trophy Points:
    78
    no sen verran hyvät että kaikki pelit pyörii, ja suurin osa pyörii maximi grafiikoilla. Amdn kortti taitaa olla noista tehokkaampi, jos oikein olen ymmärtänyt. (koska se ei ole Gtx 560 Ti mikä maksaa taas enemmän.)

9. Axu_

Trophy Points:
    143
  10. Thor1993

Thor1993 Regular member

Trophy Points:
    26
    Ite lähtisin AMD:n mallilla :)
    Tosiaan näyttiksen vaihon yhteydessä ekaks poistat kaikki vanhat ajurit, sitten uus näyttis koneesee ja uudet ajurit perään.

11. Axu_

Trophy Points:
    143
    HD-korttiin itsekin kallistuisin, kun noita tehonkulutus- ja äänitestejä katselee. Suorituskyky on lähinnä vaan pelistä kiinni, mutta Radeon pärjää aika hyvin tehonkulutuksessa ja äänimittauksissa. Themun linkkaamissa korteissa on molemmissa kuitenkin hyvät jäähyt, joten ei noilla varmaan käytännössä ole mitään havaittavaa eroa.

12. Themu

Themu Active member

Trophy Points:
    78
    eli ota AMD:n kortti. hiljaisempi ja virtapihinpi.

13. hibuli

hibuli Member

Trophy Points:
    11
    your wish is my command master /drool
    joo meen myymään mun nahkani ja osta tollasen syreemin, enää pitää googlata mistä mä löydän mun vanhat ajurit ja käykö del nappi niiden poistamiseen

Last edited: Jun 7, 2011
  14. Axu_

Trophy Points:
    143
    Ajurit löytyvät yleensä ohjauspanelin ohjelmat ja sovellukset -listalta, josta ne myös poistetaan. Viimeiset rippeet saa pois CCleanerilla tai vastaavalla ohjelmalla.

Tässä yksi ohje: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/722741

Share This Page