Eilisillasta lähtien en ole päässyt koneellani ollenkaan suomalaisen yliopistoni sähköpostiin. Kun yritän sivulle, näyttöön tulee ilmoitus (Mozilla Firefox-selaimella) "The connection was interrupted" jne. Tänään huomasin, etten pääse kirjautumaan Hotmailiinkaan. Pääsen kyllä näppäilemään tunnukseni, mutta sen jälkeen tulee taas "The connection..." Kokeilin sitten huvikseen päästä toisen suomalaisen yliopiston sähköpostiin, mutta en päässyt siinäkään edes aloitussivulle. Opiskelen tällä hetkellä Ranskassa eikä minulla ole ongelmia ranskalaisen yliopiston sähköpostin kanssa. Joten missä on vika?
vaikea kyllä ihan näin suorilta sanoa varmaa syytä ongelmaan. mutta uskoisin kyllä että se johtuu operaattorin systeemeistä. ainakin vastaavaan ongelmaan olen törmännyt kotimaassa kun toisen operaattorin dns tunkee ittensä väkisin läpi (olen 100% varma että tämä on ongelma meillä). ongelma voisi olla siinä
http://www.megaproxy.com/freesurf/ tuon avulla voi kokeilla aluksi. Jos tuon kautta toimii, niin jokin tod näk blokkaa noita yhteyksiä. Myös toista välityspalvelinta voi kokeilla selaimessa tai ilman välityspalvelinta.
Megaproxysta ei ainakaan ollut mitään apua. Jotain yritin tehdä välityspalvelimellekin, mutta koska en ole kovin hyvä tietokoneiden kanssa, en tiedä teinkö oikeita juttuja... Joka tapauksessa siitäkään ei ollut hyötyä. Onko mitään muuta mitä voisin tehdä?
Vika voi tietenkin olla myös itse selaimessa tai jossain internet tietoturvaohjelmassa. EDIT: Toista selainta kannattaa siis kokeilla aluksi.
Kiitos avusta. Sähköposti alkoi tänään iltapäivällä taas toimia ihan normaalisti. En kyllä tiedä, missä oli vika. Itse en tosiaan mitään korjauksia tehnyt.