Ongelmia SD -muistikortin kanssa

Discussion in 'Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue' started by Samppa99, Mar 24, 2005.

1. Samppa99

Samppa99 Member

Trophy Points:
    11
    Onko kukaan törmännyt seuraavaan ongelmaan: Olen kuvannut digikameralla yli sata kuvaa. Nyt kun yritän siirtää kuvat koneelle niin saan kortinlukijasta (koneessa XP Home FIN) seuraavan ilmoituksen: "Tiedosto tai hakemisto on vioittunut ja se on lukukelvoton."
    Kun laitan muistikortin takaisin kameraan niin kamera sanoo, että muistikorttia ei ole formatoitu. Saako kuvia enää pelastettua vai ovatko ne mennyttä kauraa?

2. Samppa99

Samppa99 Member

Trophy Points:
    11
    Vastaan siis itse että saa. PCInspector on hyvä ohjelma ja sillä näyttäisi onnistuvan. Paitsi että ei tunnista kuvan formaattia. Esikatselukuvat kyllä näkyy. Mikä siis avuksi???

Last edited: Mar 25, 2005
  3. Tumpsu

Tumpsu Guest

Tungen nyt tähän topicciin:

Ongelmani koskee SD muistikorttia. Kun yritän kuvata kameralla niin se antaa ilmoituksen "This memory card is write-protected"
    Miten saan sen takaisin normmaliksi? Kamera on Epson l-300

4. topias

topias Regular member

Trophy Points:
    26
    Tumpsu koita alustaa kortti siinä kamerassa, formatoida

5. Tumpsu

Tumpsu Guest

Mitenköhän se tapahtuu? Millä nimellä siellä on se valikko jos siellä edes on sitä? Yritin jo tietokoneella tyhjentää mutta se herjaa "kortti suojattu, poista suojaus" tai jotain sinneppäin. Mä oon sit ihan noob näissä jutuissa.

6. topias

topias Regular member

Trophy Points:
    26
    Mulla lukee ihan format. SD kortin kyljessä on pieni namikka millä kortin voi lukita, ei kai se oo päällä.Ei oo epsonin kamerasta kokemusta, pengo menu valikkoa.

7. Tumpsu

Tumpsu Guest

No tottakai se klipu oli alhaalla. heh Kiitti avusta

Share This Page