Ongelmia Sonyn TV:n kanssa

Discussion in 'TV-out -ongelmat ja -keskustelu' started by Nappolol, Jul 10, 2006.

1. Nappolol

Nappolol Guest

Ostin muutama viikko sitten käytetyn Sony Trinitron KV-25C1E -television tarkoituksenani käyttää sitä lähinnä elokuvien katseluun tietokoneelta. Omistan jo kaikki tarvittavat piuhat ja olenkin ennen käyttänyt vanhempieni Philips-telkkaria edellä mainitsemassani tarkoituksessa.

Näytönohjaimenani toimii Asus Extreme 7900GT TOP 256M TV PCI-Express-väylään. Olen säätänyt asetuksista signaaliksi PAL-G ja liitännäksi S-video, mutta tämä ei ole auttanut. Myöskään klooni- ja dual view -tilojen vaihtelu ei vaikuta mitenkään mihinkään. Olen kokeillut siirtää signaalin sekä juuri S-video-kaapelille suunnitellun scartin että telkkarin etupaneelissa sijaitsevan S-video-portin kautta. Kun valitsen S-videolle tarkoitetun kanavan televisiosta, näen vain mustaa - ainoastaan ääni kuuluu.

Televisiossani on kaksi paikkaa, johon S-video sopii: toinen scarttipaikoista ja etupaneeli. Molemmille näistä on omat kanavansa (YC2 ja YC3), mutta jostain kumman syystä kuva ei vain ilmesty.

Mainitsen vielä, että etupaneelissa on nelireikäisen S-video-paikan vieressä keltaiseksi värikoodattu paikka S-video-piuhalle (vai oliko tämä nyt se komposiitti?).

Mikä siis avuksi? Onko kukaan taistellut saman TV:n kanssa? Kiitoksia neuvoista jo etukäteen!

2. NUIJJA

NUIJJA Active member

Trophy Points:
    66
    Selailes niitä kanavia.
    SCART/S-videokaapeli tälläinen piuhako,
    jos onko siinä valintakytkin in/out. Jotkut ainakin Scart->s-video.

Katos tuolta oppaasta, yleensä laitellaan s-video->scart-adapteri.
    http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/90564

Keltainen=komposiitti.
    Edit: joissain s-video johdoissa kulkusuunta ilmeisesti, koitas etupaneelista piuha toisinpäin. Ja ääni ei kuulu jos ääni piuhat ei kiinni.

Last edited: Jul 10, 2006
  3. Nappolol

Nappolol Guest

Tällainen toimii scarttina (ei siis juuri tuo, vaan samantapainen): [​IMG]

Scartissa on input- ja output-vaihtoehdot (käytän tietenkin inputtia).

Pitää vielä kokeilla käännellä tuota s-video-piuhaa ympäriinsä, mutten usko sen auttavan.

Tuolla äänten kuulumisella tarkoitin vain sitä, että olen ainakin kytkenyt piuhat oikeaan scartti-paikkaan, kun ääni kuuluu ko. paikoille tarkoitetuilla kanavilla (siis RCA-piuhoja pitkin, luonnollisesti).

4. henkka90

henkka90 Regular member

Trophy Points:
    26
    itselläni saman tapainen ongelma sonyn tv:n kanssa, mutta erona on että edes kuvaa ei tule ja testannut olen että ei johdu koneesta

5. ISOimage

ISOimage Regular member

Trophy Points:
    26
    Mulla on itsellä Sony Trinitron mutta 32":na. Siinä ainakin täytyy kaukosäätimestä vaihtaa tuleva kuvasingnaali eli kytke vehkeet laita päälle ja se nappi mistä pitää painaa on muistaakseni siinä päälle/pois napin alla. Oon just töissä enkä pysty tarkistaan. Kumminkin kun painelet siitä niin kuvaruudun vasempaan ylänurkkaan tulee teksti mikä ilmoittaa mistä liitännästä juuri sillä hetkellä kuvan pitäisi tulla.

6. Nappolol

Nappolol Guest

Olen jo tehnyt tuon, kuten alkuperäisessä viestissäni mainitsin, mutta saan ainoastaan äänen kuulumaan. Gamecube toimii normaalisti omassa paikassaan (siis molemmissa scart-paikoissa), mutta S-video ei. S-videon pitäisi toimia toisessa scart-paikoista (vain toisella niistä on YC-kanava), mutta se ei vain suostu pelaamaan.

Otan kuvia kytkennöistäni yms. kunhan pääsen kotiutumaan tässä piakkoin.

Share This Page