Hei! Ostin tässä taannoin uuden koneen. Kokosin koneen täällä saatujen vinkkien perusteella. Kone onkin toiminut moitteettomasti muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Ensimmäinen ongelma on PDF-tiedostot. Olen yrittänyt avata niitä 3 eri ohjelmalla (Adobe reader, Foxit reader sekä PDF-XChange Viewer) ja ongelma on aina sama: Avattaessa PDF-tiedostoa rupee tiedosto "tärisemään" ruudussa. Eli teksti hyppii ylös ja alas ja on näin ollen lukukelvotonta. Joskus auttaa se, että laittaa full screen-moodin. Tämän kaltaiseen ongelmaan en ole koskaan itse törmännyt. Toinen ongelma on Microsoft Word 2007. Välillä tekstin kirjoittaminen sujuu ongelmitta, mutta välillä ohjelma maalaa itse koko tekstin. Tämän jälkeen tätä maalausta ei pysty poistamaan, ja näin ollen myöskään tekstin kirjoitus ei onnistu. Useasti edes ohjelman uudelleen käynnistys ei auta. Nämä kuulostavat erikoisilta ongelmilta, mutta kouluraportteja kirjoitellessa kyseiset ongelmat ovat erittäin raivostuttavia. Linkki koneeni tietoihin on tässä: http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-215/uuden_tietokoneen_hankita-805241/ Olisin erittäin kiitollinen jos jollain olisi apua näihin ongelmiin!
Erikoiselta tosiaan kuulostavat. Muuta ei rautapuolelta tule mieleen, kuin että voisiko hiiressä olla vikaa? Keksisi painalluksia tai rullauksia itsekseen? Näytönohjaimen ajurin voisi päivittää, ellei ole uusin.
Kyllä ajurit pitäisi olla uusimmat! Vaikea jotenki uskoa, että liittyisi myöskään hiireen, sillä missään muissa ohjelmissa tai peleissä ei ongelmia esiinny. Itellä vaan tullut mieleen onko noi ohjelmat jotenki epäsopivia windows 7:n kanssa
No toi nyt ainakin on epäyhteensopiva seiskan kanssa... Vuonna 2007 ei seiskaa ollut vielä olemassakaan... Mites ne pdf-lukijat, onko käytössä uusimmat versiot?
Nyt kokeilin ladata Adobe Readerista varmasti uusimman version, jonka pitäisi olla windows 7-yhteensopiva. Samat ongelmat jatkuvat. Olen myös huomannut erikoisen ilmiön. Ohjelmat toimivat aina sillon ku avaa tietokoneen ja käynnistää ne heti. Aina kun alkaa availemaan muita ohjelmia rinnalle, ongelmat alkavat. Voisikohan tämä jotenkin johtua näppäimistöstä tai hiirestä?
Hiiren ja näppiksen saa varmaan hetkeksi lainaan joltain kaverilta, antaa vielä omansa vaihdossa, niin se asia ainakin selviää helposti. Keskusmuistin virhe voisi näkyä tuollaisenakin käytöksenä. Vakioehdotukseni outoihin ongelmiin on polttaa Memtest-86 CD:lle ja ajaa sitä vaikka yön yli.