Olen paininut todella ärsyttävän ongelman kanssa jo hyvän tovin. Koneellani ei nimittäin pysty lataamaan BitTorrentilla, DC++:lla ym. niillä nopeuksilla mitä netin todellisen nopeuden mukaan pitäisi pystyä. Nettini on Baanan 2/1 mb taloyhtiö. Yrittäessäni ladata jotain nopeudet ovat välillä 1 kB/s - 10 kB/s tai toisena ääripäänä download rate on lähemmäs sataa, mutta upload rate 0. Siitä aiheutuu tietyillä trackereillä ongelmia. Ei ole älyttömän kivaa ladata 4 gigan tiedostoa 3 kuukautta, etenkään kun 200 metrin päässä asuva kaverini lataa täysin samalla nettiyhteydellä saman tiedoston alle kahdessa päivässä. Aiemmin mulla oli nettinä Sonera ja siinä oli sama vika. Missä siis on vika? Nettiasetuksissa, koneen asetuksissa, vai missä? Koneeni on vanha toimistokone ja olenkin miettinyt, voiko sillä olla vaikutusta esim. noiden asetusten kanssa? Palomuurina on ZoneAlarm ja virusohjelma Norton. Mitä pitäisi tehdä, että saisin tämän toimimaan niin kuin pitäisi?
Kun lataat torrentilla laita portiksi 21 tai 20. Baanalle nämä toimivat. Dc:llä muista laittaa itsesi aktiiviksi. IP:n saat vaikka Control Panel->Network Connections ja valitset sen sun luoman yhteyden. Siihen vasemmalle pitäis tulla sun IP. Tai sitten Run->Ipconfig. IP on luultavasti alkua 82.... Ja muista käyttää kunnon hubeja. Nopeudet riippuu paljon siitä keneltä lataat. Ja tietenkin palomuurissa ko. ohjelmat tulee olla sallittuja.
En tiedä miten BitTorrentissa laitetaan, en ole käyttänyt sitä. Mutta suosittelen utorrent ohjelmaa: http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/p2p_ohjelmat/p2p_ohjelmat/utorrent.cfm Ei tarvitse edes asentaa mitään . Tallenna ohjelma vaikkapa työpöydälle ja ei muuta kuin käynnistät. Ja sitten Options->Preferences ja Network Options ja kohtaan Port used for incoming connections laitat 21 tai 20.
Noniin latasin tuon utorrentin. Ja heti tuli ongelma ;D Network wizard siinä alussa kun asentaa sitä niin sanoo: "Port must be forwarded from your router to uTorrent to get good speeds. This port is used to let other peers connect to you." Ja sitten siihen pitää pistää joku portti ja siinä on sellanen testi, että toimiiko se. Ainakaan nuo 20 ja 21 ei toiminu sen testin mukaan, se vaan sano:"Error! Port 21 does not appear to be open." Mitä siihen portiksi täytyy laittaa?
Miten tuo aukaiseminen modeemin asetuksista tapahtuu? Ja mikä on NAT? Modeemi on Cisco 575 LRE, jos tuota mallia kysyit.
Lukaisepa tuo läpi, niin varmasti selviää paljon. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/1/268758
Kiitos tuosta! Itsekin olen opoy:n verkon alueella, mutta kun tuo sama latausongelma oli mulla myös Soneran kanssa.. Mitä voin tehdä tuolle asialle..?
Käsittääkseni Cisco 575 LRE ei ole routter ja sen asetuksista itsestään ei voi avata portteja. Minulla on myös Baanan liittymä. Mable: Nuo Network wizardit yms. ei mene minullakaan läpi, mutta se ei haittaa. Laitat portiksi vain sen 21 (tai 20). Yritäppä ladata sellaista torrenttia jossa on paljon siidajia ja leechereitä. Esim jotain linuxdistroa (knoppix tms.) Edit: kirotushäirä