Eli kasasin itselleni uuden koneen(speksit näkyy alhaalla)..Kun sitten käynnistin koneen ja kone meni windowsiin niin eipä toiminu hiiri eikä näppis..Tosin pääsin kyllä biosiin, mutta windowsissa ei toimi mikään..Eli mikä avuksi?
Kokeile eri usb paikkoja. Onko näppis esim kiinnitetty kotelon omaan usb paikkaan, joka mahdollisesti kytketty väärin emolevyyn.
Oon kokeillu näppistä kaikissa emolevyn usb paikoissa, mutta aina sama juttu.Kun koneen käynnistää näppiksen merkkivalot välähtää ja se on siinä.
Eli tarkoitattaako tämä nyt sitä että laitoit siihen uuteen koneeseen vanhan kiintolevyn jolle oli jo asennettu windows toisessa koneessa? Jos näin on, niin en ihmettele että hiiri ja näppis ei toimi, tuskin siinä toimii täysin kaikki muukaan ennenkuin windows on asennettu uudelleen, windowsin asennus tutkii koneen kokoonpanon ja asentaa tarvittavat ajurit, jotka ei todellakaan ole samat jokaisessa kokoonpanossa. Windowsin asennuksen jälkeen tarvitsee vielä asentaa ainakin emolevyn mukana tulleelta levyltä emon tarvitsemat ajurit, eli piirisarja, lan, usb sun muut... ja tuolle radeonille kannattaa vielä asentaa ati:n catalyst paketti joka sisältää sen ajurit ja ohjauspaneelin
Ihmetellä täytyy.Itsellä ei kävisi mielessäkään että homma voisi pelata niin että heittää vanhan kovalevyn jossa on windows valmiina uuteen koneeseen ja homma toimisi täydellisesti.Luulisi Memberin jo lukeneen aika paljon keskusteluja ja oppineen jotain.
No... otetaan nyt huomioon kuitenkin se, että tämä afterdawn ei taida olla varsinainen hardware-forumi, joten ehkä on aivan ymmärrettävää että voi olla member vaikka ei windowsin sielunelämästä ja koneen kasailuista kaikkea ymmärtäisikään, en mäkään ymmärrä läheskään kaikkea näitten videotiedostojen sielunelämästä :-D
Eli niinku tuos äsken jo todettiinki ni tuo "status" ei todellakaan tarkoita sitä että kuinka hyvät tietotekniikan taidot ks. henkilö omaa, vaan sitä että kuinka aktiivinen forumin käyttäjä hän on (eli postausten määrä).
[bold]Luulisi Memberin jo lukeneen aika paljon keskusteluja ja oppineen jotain.[/bold] No voi helv****...EKAN kerran elämässäni koneen kasasin ja mistä mä tollasen voisin tietää??Monet jotka kasaa ekan kerran konetta ei saa sitä ees käyntiin.Vaikka olen täällä ollut jo memberinä jonkin aikaa, niin en ole nähnyt tätä aihetta käsiteltävän.. ET sillee!!
Ottaa kyl välillä päähän, jos jotain kysyy ja se on jonkun toisen mielestä itsestäänselvyys nii heti tullaan sanoo: "Sähän oot memberi luulis sun tietävän"
Joo-olisin itsekin ainakin kokeillut ensin Windowsin sisältävällä kovolla suoraan...ei sitä varmasti tietenkään voi tietää,sillä Windowshan on Plug and Play(mutta monesti Plug and Pray!!) järjestelmä ja näin ollen automaattisesti etsii sopivat ajurit jne. Itsekin olen monta konetta koonnut ja monta on jäänyt buuttaamatta...emolevy,muistit tms on ollut viallinen tai rikkoutunut asennuksessa,kun innolla ja kiireellä olen koonnut,joten se,että jokin edes käynnistyy,on oikeastaan pieni ihme ottaen huomioon komponenttien suuren määrän ja "haurauden" sekä Windowssin omituisen käyttäytymisen yleensä...
Tässä justiin vaihdoin emon, prossun, näyttiksen ja laiton yhen uuden muistikamman. Windowss 2000 sai latauspalkin puoleen väliin ja sitten tuli Blue Screeniä. Xp:n kans pääsin kerran jopa siihen vaiheeseen, että olis pitäny asentelemaan ajureita emolevyn eri kontrollereille (ide-ohjain ym...) ja siitä edemmäs en jaksanu enää mennä vaan asensin windowssin uudestaan. Kyllähän sitä aina vanhan koneen käyttiksellä pitää koittaa käynnistyykö!!!!
Pyydän nöyrästi anteeksi Jorkkelilta.Se vaan toi pieni vinoilu ja suora vittuilu on niin tarttuvaa täällä. Itsekkin vinoilua kuullut vähän liikaakin.Kai se vanha sanonta pitää paikkansa:Seura tekee kaltaisekseen. Yritän parantaa tapani.
[bold] toi pieni vinoilu ja suora vittuilu on niin tarttuvaa täällä. [/bold] Joo...On tullu huomattua..