Ongelmia tietokoneen käynnistyksessä.

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by jope89, Mar 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jope89

jope89 Member

Trophy Points:
    11
    Hei, ostin tammikuussa uuden tietokoneen jimmspcstoresta ja itse kasailin sen. Kone toimi aluksi ilman moitteita reilun kuukauden kunnes eräänä iltana kotiin tullessa kone oli kaatunut eikä uudelleen käynnistykseen jälkeen suostunut lataamaan windowsia. Käynnistys siis meni niinkin pitkälle että se salasanaa pyysi, heti sen jälkeen se jumiutui eikä mennyt työpöydälle asti. Tein järjestelmän palautuksen ja kone toimi noin 2 päivää hyvin kunnes näyttö pimeni muutamiksi sekunteiksi ja palautui takaisin windowsin virheilmoituksen kera. Virheilmoituksessa luki jotain näytönohjaimen kaatumisesta ja että se on kuitenkin palautettu ennalleen. Kone toimi taas vähän aikaan ihan ok, kunnes seuraavan kerran käynnistin sitä uudestaan. Taas sama että antaa kirjoittaa salasanan mutta heti sen jälkeen jumiutuu. Vikasietotilassa kone toimii ilman moitteitta. Välillä tietokone toimi taas aivan hyvin windowsin uudelleen asennuksen jälkeen, mutta ei koskaan paria hassua päivää pidempää. Olen yrittänyt eri käyttöjärjestelmää (itsellä siis windows 7 ultimate edition ja xp:tä olen kanssa kokeillut). Eri näytönohjaimen ajureitakin olen kokeillut ilman tulosta.

Eli olisiko ongelma siis itse näytönohjaimessa vai sitten emolevyn väylässä. En pääse itse testaamaan sitä koska en saa toista näytönohjainta testaukseen. Takuuta koko koneen osissa on vielä jäljellä, en vaan haluaisi sitä lähettää näin pian oston jälkeen takuuseen. Siksi kysynkin että onko mitään muuta tapaa toimia tässä ongelmassani.

Kiitos vastauksista etukäteen

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page