Niin tässä ostin koneen ja itse tänään pääsin kasailemaan. Huonoista ohjeista huolimatta asennus sujui ilman suurempia ongelmia. Ongelma on siinä, että kun koneen lyö päälle niin näytössä ei näy mitään. Koneeseen ei käsittääkseni ole esiasennettu mitään(kai nyt emolla edes bios on ? ). Voisiko vika olla näytönohjaimessa. Sen verran oon kokeillut, että kone jotenkin toimii, koska DVD asema aukee, kun sitä auki nappia painaa. Prossu pyörii myöskin hyvin, näytönohjaimesta en ole varma. Prossu on AMD 64 3000+ , emo Gigabyte GA-K8VT800 ja näytönohjain 9600XT. Helppi kelpais. Ainiin ja näyttö on philipsin, joku ihan perus 17" crt.
Näytönohjainta oon koittanu fiksailla kiinni ja sen pitäisi olla kunnolla. Ainakin se lähtee pyörimään. Alussa. Kyllä sieltä, jokin piippaus tulee.
eipä sieltä mitään piippauska kuulunutkaan taisin vaan kuulla harhoja . Power valo muuten palaa punaisena.
Jos tulee vain ksi lyhyt piippaus niin kaikki on BIOSin mielestä kunnossa...jos piippaa jotain muuta niin emon manuskasta tai ainakin netistä löytyy viestille selkoa eli mikä mättää biosia. Se että tuulettimet rupee pyörii ei vielä kerro muusta kuin virran kulkemisesta. Monesti ekaa kertaa kasaavien ongelmaksi tulee varovaisuus eli ei paineta kortteja pohjaan. niiden PCI/AGP/PCIX korttien liitäntäpintojen pitäis painua pois näkyvistä. Ja onko muistit varmasti pohjassa.
No muisteissa tuntuu, että ei olisi pohjassa, kun siitä jää puolet siitä liitäntä pinnasta sen paikan yläpuolelle. Olen kyllä koittanu painaa sitä palikkaa, mutta se ei vaan suostu menemään sisään. Näytönkin voi todeta nyt ehjäksi, kun toisessa koneessa koitin.
Jälleen kerran kovakouraisuus oli ratkaisu pulmaan. Lalli80 oli oikeassa muisti ei ollu tarpeeks alhaalla. Ihan nolottaa, kun tollanen virhe tuli. No, mutta kiitos kaikille vastanneille kysellään lisää, jos ongelmia ilmaantuu.