ongelmia vcd:n teossa

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by mavirta, Nov 15, 2003.

1. mavirta

mavirta Member

Trophy Points:
    11
    Yritin tehdä avista vcd:tä, mutta kohtasin ongelmia. Ensinnäkin, video tuli kyllä ihan kivasti näkyviin mpeg-muodossa, mutta ääntä ei kuulunut !! Ja toisekseen tekstit (subtitles) jäi puuttumaan...Osaakohan kukaan antaa vihjeitä??

Käsittääkseni koneellani on kaikki tarvittavat ohjelmat...Tein muutoksen seuraavan ohjeen mukaan: http://www.antenniosasto.com/oppaat/divx2vcd/

2. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
  3. melleri

melleri Member

Trophy Points:
    11
    Mulla on myös tähän liittyvää ongelmaa mutten jaksanu tehä uutta topikkia.

Eli mun pitäs saada leffa ja subit yhteen sellaseen muotoon, että ne näkyy DVD-soittimessa.

Ainakin VCD:ksi ne saa, mutta oon myös kuullu sellasesta että polttaa vaan .avi tiedoston levylle ja se toimis sitte silleenki?

Ja sellasta oon myös lukenu että toi VCD huonontaa kuvan laatua. Onko totta?

Mitä ohjelmia mun pitää hommata että saan subit ja leffan yhteen ?

4. melleri

melleri Member

Trophy Points:
    11
    Niin ja sitte vielä kyssä. Mistä tiedän onko toi tekstitys VobSub muodossa? Mistä sen saa Vob Sub muotoon?

5. NeFer

NeFer Active member

Trophy Points:
    66
  6. mavirta

mavirta Member

Trophy Points:
    11
    Kiitti vihjeistä. Tein tuon http://www.nefernetti.com/avi2svcd.htm ohjeiden mukaan, ja ilmeisesti onnistuinkin aina polttovaiheeseen asti. Mutta en oikein ymmärrä tota viimestä ohjetta, että polta se image? Siis voisko joku selittää, että pistänkö Neroon vaan sen *.cue tiedoston? Vai sekä bin että cue tiedoston? Yritin, mutta herjattiin jostain multisessionista...

7. NeFer

NeFer Active member

Trophy Points:
    66
    avaat neron, sulje se avautuva new compilation ikkuna ja sitten: file-burn image-valitse se cue tiedosto klikkaa avaa ja sitten klikkaa write ei muuta.

edit:typo

Last edited: Nov 16, 2003

Share This Page