Ongelmia videoiden, tiedostojen sekä messengerin kanssa.

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by SLan, Sep 23, 2008.

  1. SLan

    SLan Member

    Joined:
    May 11, 2005
    Messages:
    82
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Eli on ongelmia siinä että kun lataan vaikka youtubessa videota niin tää jaksaa ladata sitä hetken (muutaman sekunnin) ja sitten tyssää lataus siihen ja siis video jää kesken. Ongelmia kanssa jos lataan selaimen kautta vaikka jotain videota koneelle (ihan sama mitä lataan) niin tämä ei jaksa kauaa ladata vaan tulee vaikka 10 %, sitten tyssää ja pitää rämpyttää resume nappulaa että saa pikkuhiljaa, prosenttiprosentilta ladattua sen. Myös isompien nettisivujen lataamisessa on ongelmia että pari kertaa pitää päivittää että aukeaa. Käytän Firefox 3.0 mutta samat ongelmat ilmenee IE:llä kun kokeilin. Myös Msn Messenger loggailee ulos omia aikojaan ja sitten takasin sisään. Joskus en pääse sisään ollenkaan. Oon rekisteröinyt joitain Messengerin dll tiedostoja mitä nyt netissä on neuvottu. Eilen myös availin joitain portteja sitä varten. Ei tunnu silti auttavan.

    Modeemina on Telewell EA-500. Kummastuttaa meinaan esim. Xbox liven kautta kun lataan demoja niin tulee ihan ok. Samoin myös utorrentilla kun latailee jotain niin tulee melko moitteettomasti.

    Lisäksi tohon Telewelliin oon kytkenyt D-Linkin langattoman reitittimen että pääsee läppärillä nettiin ja se toimii moitteettomasti myös tiedostojen latausten kanssa. Ongelmissa siis kyseessä pöytäkone.

    Emolevynä on Asus A8N-E ja siinä siis integroitu verkkokortti.

    Ja vielä semmonen juttu että miten saan pidettyä lähiverkon ip:n samana, ettei modeemi vaihda sitä välillä. Ärsyttää kun pitää noita torrentin portteja sitten vaihdella eri IP:lle vähän välein. Olen NATin takana kun ei netti toimi jos ottaa NATin pois.

    Toivottavasti keksitte jotain vastauksia näihin ongelmiin. Kiitos.
     
  2. Zalmiac

    Zalmiac Member

    Joined:
    Sep 14, 2008
    Messages:
    40
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16

Share This Page