Taas yksi nainen joka ei tajua hevon h#lvettiä tietokoneista, mutta tahtoo yrittää kumminkin Lueskelin noita oppaita miten sais avin yhditettyä srt-subien kanssa ja sitten poltettua dvdr:lle, mutta en tunnu pääsevän puusta pitkälle ilman että tulee jonkin sortin ongelma. Eli opas jota yritin seurata oli tämä: http://fin.afterdawn.com/artikkelit/arkisto/tekstityksien_lisaaminen_videotiedostoihin.cfm Mutta kun yritän lisätä VirtualDubista file-->open audio file niin ohjelma sanoo näin: "Couldn't locate decompressor for format 'XVID' (unknown) VirtualDub requires a Video for Windows (VFW) compatible codec to decompress video. DirectShow codecs, such as those used by Windows Media Player, are not suitable." Sitten ei voi muutakun painaa OK, ja taas ollaan sormi suussa että mitäs sitä nytten tekis. Jos joku osaa auttaa, vastat kysymyksiin mitä, miksi, miten, niin olisin hyvin kiitollinen
Selasin tuossa sivustoa jonkin verran ja löysin tälläisen viestiketjun: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/629613, tässä väitetään että VirtualDub avaa nämä kyseiset XVID- muotoiset avit, mutta eipä se ainakaan minulla tee niin...Apua kaivataan...
Ilmeisesti koneeseesi ei ole asennettu sopivaa koodekkia. Asenna XVID-koodekki, niin homma korjaantunee. Linkissäsi muuten puhuttiin VirtualDubModista, joka on VD:stä modattu versio, siihen on lisätty mm. MPEG2-muotoisten videoiden tuki.
Olisiko sitten pitänyt ladata tuo virtualdubmod sen tavallisen sijaan? Nyt latasin tuon codecin ja luulin että kaikki sujuu hyvin, mutta tuohan heittää äänet ihan miten sattuu. Äänet tulevat suunnillensa ikuisuuden myöhässä. Vinkkejä miten asian saa korjattua? Joku mainosti jotain videoredo-ohjelmaa, että sillä saa korjattua ongelman, mutta eihän se ilmaisveriso ainakaan edes avaa noita avi. päätteisiä... Taas ollaan sormi kauniisti suussa...
Äänisynkka on tosiaan joskus ongelma VD:n kanssa. Ohjelmassa voi kyllä säätää käsin äänen ja kuvan viiveen millisekunteina, jos niiden eron tietää. (En vaan nyt ulkoa muista mistä se asetus nykyään löytyy, kun Audio-valikko katosi ohjelman uudemmista versioista, enkä viitsi tälle työkoneelle VD:tä asentaa.) VDmod ei valitettavasti välttämättä auta, mutta voihan sitä kokeilla. Muistaakseni siinä on mahdollista käskeä käsittelemään ääntä kuten NanDub, jolla moni vieläkin liittää erikseen käsitellyt kuvan ja äänen yhteen synkan paremman säilymisen takia.
joo o, kyllä tuntuu suhteellisen ylivoimaiselta taas tämäkin asia. Mistäs sen tietää mikä ero sillä ääni raidalla on? En tiedä olisko koko asiaan jokin helpompi tapa/ohjelma? DivxtoDVD oli jonkin sortin ohjelma jolla voi jotain tekstejä ym juttuja tehdä... Mutta kun näitä tallenus muotojakin on niin monta ja mikään ohjelma ei tue kaikkia niistä ja näköjään sellaista ohjelmaa jolla vois muutella näitä muotoja edes takaisin, (oli ne sitten mitä vaan) ei ole... onko ...? Välillä sitä vaan pohtii voiko koko asiasta olla näin pihalla Kiitos kaikille, jotka jaksavat auttaa.
Terve. Mulla olis semmonen ongelma VirtualDub:n kanssa, että lisään tekstitykset avi tiedostoon (n.700MB) ja kun prosessi on onnistunut, se muutuu (n.94,8GB). <-- Aivan liikaa.. Mikä saattaisi olla ongelmana? Pelaasin itse prosessin aikana, joten en ole varma vaikuttaako se. Kiitos etukäteen. Edit: Kirjoitus virheitä
"Muotoja" on monta, koska videokuvaa pitää yleensä pakata pienempään tilaan, ja koko ajan kehitellään erilaisia pakkausalgoritmeja, jotka olisivat mahdollisimman tehokkaita. Jokainen kehittäjä yrittää tietysti tuputtaa omaa pakkausmuotoaan (koodekkiaan). Lisäksi joku pakkaus voi olla toista parempi jossain tietyssä tilanteessa (mustavalko-kuva, piirretyt, ...), mutta huonompi toisessa. Ja joku tukee katseluoikeuksien valvontaa (DRM), joku ns. streamausta jne. Tehokas kuvan (ja äänen) pakkaus on aina häviöllinen eli videosta häviää jotain tietoa pakattaessa. Häviötön koodekki, kuten HuffYUV, ei voi pakata videota kovin pieneen tilaan, sen pakkaussuhde on vain jotain 1:2 (eli tiedoston koko tippuu puoleen "raakaan" muotoon verrattuna), kun häviöllisillä voidaan päästä luokkaan 1:100 (sadasosaan). Häviöllisyyden takia pakkaus muodosta toiseen on hankala, koska uusi pakkaus huonontaa aina kuvanlaatua - edellisen pakkauskierroksen jo hävinneen tiedon lisäksi häviää vielä jotain uutta. Dongki: Et varmaankaan ole valinnut VD:ssä sopivaa koodekkia, jolla uudelleenpakkaus tehtäisiin, tai koodekin asetukset esim. bittivirrasta ovat väärät. Pelaaminen ei vaikuta tiedoston kokoon.
Joo. Tietääkö, joku mikä olisi oikea kodekkia tähän? Ajattelin tolla pelaamisella, että se vaikuttaisi prosessiin. Ei tiedostoihin. Mulla ei oo paljon tietoa noista kodekeista. Edit: Aivan olit oikeassa. Mulla oli väärä kodekki. Katsoin oppaasta Omaa tyhmyyttä taas.
Hukkis: tommone ohjelma auttaa äänien synkkaukses >>>> vdub-mp3-freeze Dongki: Asetuksissa >video >compression > ja sieltä vaikka ffdshow codekki.
Se riippuu siitä, millaiseen käyttöön videon haluat. Jos tarkoitus on pakata tietokoneella katsottava video esim. CD:lle mahtuvaksi ja mahdollisimman hyvälaatuisena, joku MPEG-4-koodekki lienee paras. Siis esim. DivX tai Xvid. VirtualDubilla ei MPEG tai MPEG-2-muotoista pakkausta suoraan voi tehdä. MPEG-2:han on se, jota DVD-levyillä käytetään.
En viitsinyt uutta ketjua avata, mutta minulla on seuraavanlainen ongelma VirtualDubModin ja VobSubin kanssa: Kun yritän liittää filters -valikon kautta VobSub-filtteriä ja tekstejä, niin siinä listassa ei näy VobSubia eikä sitä voi liittää sieltä Load -kohdasta. Olen koittanut asentaa sekä VirtualDubModia sekä VobSubia uudestaan ja käynnistää konetta uusiksi, mutta ei vaan näytä sitä.. Mikä avuksi?
Mulla Virtualdub ei toista tekstitystiedostoa tossa videon esikatselu tilassa. Teksti on ihan SSA muodossa. Tehny tän saman tempun muutaman muunki leffan kanssa enkä tiiä missä on vika. Jollain infoa?