Ongelmia Vistan porttiohjauksen kanssa.... Apua kaivataan.

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Klm_DF, Sep 2, 2007.

  1. Klm_DF

    Klm_DF Member

    Joined:
    Mar 7, 2007
    Messages:
    42
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Eli siis ongelmani on, että kun haluan esimerkiksi uTorrentia käyttää siten, että olen yhdistettävissä (Samaten Revconnectia), niin en vain onnistu ohjaamaan porttia ko. ohjelmille. Minulla on rinnakkain asennettuna sekä XP, että Vista ja XP:llä onnistuu tuo portin ohjaaminen aivan kuten pitääkin, ts. olen yhdistettävissä -tilassa.

    Olen asentanut uTorrentin erilliselle levyasemalle, josta sekä XP, että Vista kyseistä ohjelmaa jaetusti käyttävät. Tämä siksi, että latausjonot yms. olisivat synkronoidut eri käyttöjärjestelmien välillä, ja niin ne ovatkin.

    Mutta... Vistassa ei vain ota onnistuakeen tuo portin auki saaminen vaikkapa juuri uTorrentin käyttöön. Olen koettanut melkein kaiken mahdollisen; asentanut verkkokortin ajurit uudestaan, nollannut Netbios yms. tiedot komentorivin kehotteen kautta yms. Tässä kuvia kuvaamaan tilannetta, olisiko minulla jokin asetus pielessä tms? Kertokaa, mistä voin ottaa kuvankaappauksia, jotta asiaa voisi selvittää tarkemmin.. XP:ssä homma siis toimii kuten rasvattu, mutta uTorrent näyttää Vistassa aina vaan oranssia kolmiota huutomerkillä varustettuna... Kuvat varmasti selventävät tilannetta...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. keijo345a

    keijo345a Member

    Joined:
    Oct 14, 2006
    Messages:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Itsellä juuri samanlainen ongelma vista:n kanssa kaikki sujui hyvin XP:llä siinä utorrentissa oli vihreä pallo ja oli yhdistettävissä
    mutta vistan kanssa herjaa että portti ei ole auki vaikka portti on avattu telewellistä ja palomuuriin on avattu kaikki portit niin ei vain toimi.
     

Share This Page