Ongelma on sellanen et esim.netissä surffatessa saattaa yhtäkkiä heittää explorerista pois. Winamppi sammuilee itekseen. Välillä tulee "blue screen" joka ilmottaa windows huomasi vakavan virheen... jne. ruudussa lukee et stop:0x00000050. "blue screenissä lukevan tiedoston nimi on välillä kmixer.sys välillä win32k.sys. koneeni:asus a7n8x deluxe emo, radeon 9100 näyttis, 512mb kingston muisti, v40 80gb samsung kovo.aopenin polttava. Missä vika?
kmixer.sys on audiopuolen ajureita, joten äänikortin ajureiden vaihto voisi auttaa. win32k.sys virhe voi johtua vaikka mistä, joten kannattaa varmaan impata windowsupdaten pätsit. -toivottavasti noi auttaa
Äänikorttihan on emossa integroituna eli siihe uuet ajurit. Wintoosassa on kaikki uusimmat päivitykset. Ja muistaakseni oon yrittäny tota emon ajurien päivitystä aikasemminmut ja ei auttanu.
niin ja jatkuvasti heittää netistä pihalle eli itestään sammuttaa explorerin!! Mistä tämmönen voi johtua???
Onko adaware/spybot ajettu? Onko muisti testattu memtestillä? Eikä tolla selaimella tartte mennä nettiin vaan tuolta "puhelinverkko sivulta" voi tehä työpöydälle pikakuvakkeen josta yhdistämällä ei pitäis haitata vaikka explorer kaatuu.
Sori...mut mikä on adaware ja spybot. memtesti on ajettu läpi. ei ongelmia. Mut kiitti tosta netti hommasta.
Kokeile korjausasennusta.. Voisit tietysti kattoa sitä ennen onko koneessa ristiriitaisia laitteita.. Eli kato järjestelmä tiedoista.. Tai voit katoa myös täältä: KÄYNNISTÄ --> OHJE JA TUKI--> Sitte sieltä klikkaa hiirellä kohtaa, TYÖKALUJEN AVULLA VOIT TARKASTELLA TIETOKONEEN TIETOJA JA SUORITTAA ONGELMIEN VIANMÄÄRITYSTÄ.. Sieltä sitte aukeaa useita eri kohteita joilla voit tarkistaa ongelma kohtia.. Entä onko tuo ongelma ollu jo pitkään? Auttasko järjestelmän palautus??
Ongelma on ollut jo jonkin aikaa ja olen kokeillu järjestelmän palauttamista. Itse asiaassa olen formatoinu kovon ja asentanu uudelleen useita kertoja mutta vika on jo heti alussa.
Luultavasti joku ohjelma tai ajuri aiheuttaa tuon ongelman.. Ootko kokeillu ku oot formatoinu kovon etkä oo asentanu vielä siihen ohjelmia että toimiiko explorer silloin?? Ootko kokeilu muuten muita selaimia?? Mullaki on joskus Explorer 6 ongelmia, mutta asensin sen varalle Operan niin sillä ei sitte oo ollu ongelmia..
Olisikohan nyt näin, että sinulla olisi IRQ:t jotenkin "päällekkäin"? XP tunnetusti vähät välittää esim. äänikortin vakiokeskeytysporteista. Voisit joko muuttaa äänikortin keskeytysporttia tai vaihtaa ohjainkorttien paikkkoja.
Mul on emossa integroitu äänikortti joten kortin paikan vaihto ei oonistu. Mut niitä irq:ta onnistaa kyl vaihtaa. Kovot formatoituna ja pelkkä xp asennus ja muistaaakseni jo silloin tuli nuita "blue screenejä". Netti pätki jo silloin samalla tavalla.On kyl niin ihme vika et ei oikee enää tiedä mitä tekis??!!
Oot siis kokeillu Xp:n asennuksen jälkeen että et oo asentanu äänikortille aluksi ollenkaa ajureita? Entä onko sulla Pci paikassa lisälaitteita?
Katoin omasta koneesta niin tuo kmixer.sys on audio mixerin ajuri.. Toimiiko sulla äänet siinä koneessa normaalisti?
En ole kokeillut ilman ajureita. Pci-paikassa on ainoastaan adsl-motukka. Välillä kun käyttää winamppia tulee näyttöön joku valitus en tarkkaan muista mut lopuksi siinä lukee jotain "olisi suositeltavaa käynnistää winamp uudelleen". Auttasko asuksen sivuilta uudet ajurit.
Täsä oon rämppäilly konetta ja ajanu ad-awaren ja norton registery scanin läpi. Löysi joítain virheitä ja korjasi ne.laittoin myös uusimmat ajurit. Pitää nyt kokeilla et mitä se sanoo joko alkais toimiin. Kiitoksia kaikille neuvoista ja avuista!!!! Ehkä saan joskus auttaa takaisin. Ainakkaa "blue screenejä ei oo tullu nyt vähään aikaan.