Ongelmia wlanin kans

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Marqz, Dec 20, 2010.

  1. Marqz

    Marqz Member

    Joined:
    Aug 29, 2007
    Messages:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Elikkäs tämmönen ongelma ois ku, mulla on tommonen Homeline HLW-BR500 Wlan reitin ja toiminu tähän asti kuin unelma. Mutta eilen sitte lankaliittymä teki tenän ja lopetti hetkellisesti toimimisen, hätiköin siinä sit vähä ja menin resetoimaan homelinen asetukset, ja nyt ku netti toimii niin en pääse enää Wlan asetuksia muokkaan et saisin muokattua uudet asetukset wlanille.

    Koitetaan vielä vähä valaista tilannetta sillä et kytkentä on ollu silleen (ennen ku resettasin boksin) Eli seinästä on tullu netti piuhaa joka on männy suoraa tuonne homelineen josta on lähteny pleikalle ja toiselle koneelle joholla netit, ja siitä sitte lankattomasta vörkkiny koko kämppä. Vaan nyt ku laitan seinästä boksiin ja boksista koneeseen johon niin eipä annakkaan enää yhistää nettiin. (Varmaan just Wlanin asetukset kusee vaan ku ei pääse muokkaan) sit ku modaan mun ip:t silleen niinku tuo Homelinen manuaali käskee ja tuikin johot paikoille niin ei se päästä mua sinne asetuksiin vaikka kokeilee kaikkia eri selaimia. cmd:stäki ku kattoo niin lähiverkko ip on just sama ku pitäs ollakki vaan prkl ei.. Eli jos joku vaan sattuu keksiin jonku näppärän idean niin ois aika nice.. Ja voisko vika myös olla moinen että mun pitäs käyttää semmosta modeemi möykkyä tossa wlania ennen ku se oli joskus miekka ja kirves vuonna silleen ja sit se on kotoa raahattu tänne semmosilla setupeilla? Eli voisko vika olla tässä kenties?
     
  2. raven0ak

    raven0ak Regular member

    Joined:
    Jul 24, 2010
    Messages:
    277
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    hmm. oliskoha nii et DNS kysely menee pielee...katsoppa myös et koneella on default gateway (eli oletusyhdyskäytävä)oikein. default gatewayn tulisi olla boxin IP. katsoppa myös et subnet mask on oikein asetettuna. palveluntarjoajan sivuilta yleensä saa heidän käyttämiensä DNS-servujen IP:t.
    tod.näkösesti boxin asetukset jumittaa admin oikeuksien puutteessa.
    koitappa rauta-tason resettiä sille ja googlaa laitteen default IP , käyttäjänimi ja salasana (kaikevaroiks ellet ole 110% varma että tiedät ne jo ulkomuistista oikein)ja mee noil sisää. muista si oll langal kii sillä koneel jolla hallintayhteyde otat...kaikki reitittimet eivät nimittäi tue langatonta hallintaa
     
  3. Tupe77

    Tupe77 Regular member

    Joined:
    Apr 9, 2010
    Messages:
    271
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ymmärränkö oikein että teillä on talossa Ethernet liitännät seinässä?
    En ainakaan löytänyt kyseisestä laitteesta tietoja jotka viittaisivat siihen, että siinä olisi modeemi?
     

Share This Page