Onko CD-r levyt viallisia?

Discussion in 'Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta' started by Poy, Jan 11, 2004.

1. Poy

Poy Regular member

Trophy Points:
    26
    Onko ostamani levyt viallisia ja voinko palauttaa ne? Ostin datawriteja englannista. Kaverini poltti levyjä omalla ja minun polttavalla. Kun tiedostoja alkaa kopioimaan kovalevylle tulee crc-virhe, eikä niiden toistaminen levyltäkään onnistu ongelmitta. Lisäksi kaikki asemat eivät edes lue niitä. Käytetty polttonopeus oli jotain 12x. Itse sain yheden toimimaan (kopioitu myöhemmin kovalevylle), kun poltin 8x nopeudella.

2. Titan

Titan Member

Trophy Points:
    16
    Paljos ostit? Viallisiahan nuo ovat, kyllä rikkinäisen aina voi palauttaa mutta jos englantiin asti pitää lähetellä niin voi tulla yllätyksiä ja kuluja postimaksujen sun muiden muodossa. Tosin lähetin itse kerran Ranskaa erään viallisen pienoismallin ja reklamaation ja sain uuden tuotteen kuluineen postissa että hyvällä tuurilla voi takuu toimia.

Mutta jos kyseessä on tyyliin 10-20 cd:tä niin kannattaa ehkä vaan todeta että elämä on kovaa ja rypeä epätoivossa :)

3. Poy

Poy Regular member

Trophy Points:
    26
    No ongelmahan tässä on, etten tiedä missä erässä nämä virheeliset ovat tulleet. Joskus kesän jälkeen tilasin cd-levyjä, ja nyt ennen joulua tilasin dvd-levyjä ja polttavan sekä mukaan laitoin 200cd-levyä. Enkä voi alkaa kaikkia testaamaan, mutta pelkään, että ainakin toi 50kpl:n pakka on pilalla. Jostain täältä luin joskus, että digital promotionista, josta levyt tilasin, hyvittävät seuraavassa tilauksessa. En tiedä tuleeko sitten seuraavaa tilausta, kun noita levyjä tilasin jo pitemmälle aikajaksolle. Onko muilla kokemuksia? Pitää kyllä ottaa tuonne digital promotioniin yhteyttä ja selittää jotain.

4. Mikko04

Mikko04 Member

Trophy Points:
    16
    Ei kannata tilata Digital Promosta mitään. mä olen tilannu levyni www.cdrohlinge24.de ja kaikki on pelannu moitteetta aina. ja halpaakin on

5. vety

vety Member

Trophy Points:
    11
    Itse sain juuri pakan CD-R levyjä (Sony ThatsWrite 48 X) cdrohlinge24:stä. Viisi olen polttanut: kaksi onnistunut, kolmea en ole polton jälkeen pystynyt lukemaan. Asemani on Toshiba R5002.

6. Poy

Poy Regular member

Trophy Points:
    26
    Noita mun polttamia levyjä ei pysty lukemaan ns. vanhoilla asemilla. Uudemmat antaa sitten tuon crc virheen kopioitaessa koko levyn sisältö kovalevyllä, aivan kopioinnin loppu vaiheilla. Kyllä mulla muuten on DP:n levyt toimineet, mutta nyt tuli ilmeisesti susi erä datawriteja, vaikka olen aina pitänyt niitä varmoina.

7. NeFer

NeFer Active member

Trophy Points:
    66
    hmmm... olen tehnyt kaikki ulkomaan tilaukset kyseisestä kaupasta ja ainuttakaan toimimatonta aihiota en ole saanut !
    Ei pidä tuolla lailla tuomita !

Share This Page