Elikkäs onko hyvä kokoonpano pelikäyttöön? Sopiiko kaikki osat yhteen? Millaiset muistit kannattaisi ottaa? ASROCK S1155 Z68 DDR3 USB3 SATA6 MATX Point of View TGT GTX560 Ti Charged HDMI 2xDVI + MAFIA II SAMSUNG F3 3.5" 1TB SATAII 32MB 7200rpm INTEL CORE I5-2500K 3.3G 6M LGA1155 BOX SONY OPTI 24X DVDRW BLACK SATA NERO 9 THERMALTAKE V3 MID TOWER BLACK THERMALTAKE V3 MID TOWER BLACK NEXUS NX-5000 530W 82 PLUS
Ei pahaa vikaa osissa. Muisti http://www.lapstore.fi/product_info.php?cPath=1_16_48&products_id=39663
Eli Tolla kelpaa jo pelailla? entä onko toi emo hyvä vai kannattaako ottaa joku missä ei ole integroitua näyttistä?
Kelpaa. Emolevyksi ottaisin itse ATX-kokoisen, kun kerran koteloon mahtuu. Emossa itsessään ei ole näyttistä, vaan prossussa.
Wlan-kortti koneeseen sisälle tai wlan-tikku usb-porttiin. E: Emolevy: http://www.lapstore.fi/product_info.php?cPath=1_14_150&products_id=42051
Entä kun tuolta lapstoresta oli päässyt loppumaan noi kiintolevyt niin mitä tilalle? ja mitä kaikkea tarvin kun sitä kasaamaan rupeen ku joku puhu jostai tahnoist
Kasaamiseen tarvittavat kamat tulee mukana. Ruuvarin tietty tarviit. Kovo tosta vaikka vähän hinta nouseeki http://www.lapstore.fi/product_info.php?cPath=1_15_213&products_id=30465
Mitä hyötyä muuten kellottamisesta on? Kannattaako tuota kokoonpanoa kellottaa? ja jos kellottelemaan joskus alan pitääkö hommata erillisiä jäähyjä?
Kellottamalla saa lisää nopeutta, ammattilaishommaa kummiski. Tossa systeemissä ei kellotus paljoo auta, SSD auttaa.
eli tuota ei kellottelemaan kannata lähtee? Aattelin vaa, ko katoin jotai gameplay videoi tubest mis oli sama prossu konees ja lähes kaikki niist oli kellotettu :O
BPVest varmaankin tarkoitti, että prossu on jo vakiona sen verta nopea että jaksaa lähes minkä tahansa pelin pyörittää. Jos nyt jo riittää, niin eihän ero huomaa juuri ollenkaan. Prossulla on kuitenkin hyvä ylikellotuspotenttiaali, joten tulevaisuudessa (kun 3v päästä tulee jokin über peli "tapa kaikki numero jotain") prossua voi kellottaa huoletta. Tällöin ei tarvitse ostaa nopeampaa prossua, vaan kellottaa vanhaa. Nyt siihen ei vielä tarvitse mennä. SSD levyt nopeuttavat radikaalisti normaalia käyttöä windows ympäristössä, tietokoneen käynnistymistä sekä itse pelien käynnistystä. Itse pelissä, ei hyöty ole niin suuri, mutta käsittääkseni jotain pientä kuitenkin. Jotkut ovat tehneet budjettiratkaisuna kaksi tavallista kovoa, RAID0 kytkennällä (about tuplaa lukunopeuden) jos SSD levyyn ei ole varaa.
Oookei Niin siis saako tohon kokoonpanoon vielä toisen kovon kiinni? Esim. tämän SAMSUNG 2TB SATAII 32MB 5400rpm ja nopeentaisiko se jollain tavalla koneen toimintaa?
Emoon saa kii ainaki 4 lisäkovoo. Vaikka toi, laita tolle pienemmälle Samsungille käyttis ja softat, tota toista pidät varastona. Tai sit toinen Samsung F3 1 TB. Toiselle käyttis, toiselle softat. Sekin auttaa. RAIDia en suosis ellei tiiä tarkasti mitä tekee.
Olen nyt jonkin verran tutkinut kaikkia keskusteluja täällä ja törmäsin semmoiseen asiaan, että puhuttiin jotain 2 käyttöjärjestelmän asentamisesta? Eli onko mahdollista asentaa koneseen esim windows ja linux samaan aikaan?