Terve dawnilaiset! Olin jo aikaisemmin kyselly täällä konepakettia Suomesta, mutta myöhemmin tulin toisiin aatoksiin ja ajattelin tilata Saksasta. Nyt olen koonnut jonkinlaisen paketin, joka kaipaa vielä hiomista. Koteloksi ajattelin ottaa bitfenix Shinobin. Ja jos joku voisi vielä suositella jotakin hyvää 120gb SSD:tä. Kiitos! https://www.mindfactory.de/shopping_cart.php/basket_action/load_basket_extern/id/186a0a220a72279aa5e7cbd7330592af8697d8b4640de131793
näyttis turhan kallis kun pixmaniasta suomesta sama 190e ja halvin 170e kingston v300+ on yksi hyvä ssd E: katteles tuolta radeon 7870XT korttia
Olisiko tuo mitään? https://www.mindfactory.de/shopping_cart.php/basket_action/load_basket_extern/id/53140b2208307a8d707aacacd5b59a4d9b31de9aadd330ac3d7
Ja pitää vielä kysyä, kun ekaa kertaa konetta kasaamassa, että tuleeko noissa komponenteissa kaikki tarvittava kasaukseen? Tarvitseeko minun ostaa erikseen jotain lämpötahnaa tai sellaista?
nyt on hyvä näytönohjain hyvällä jäähyllä,oikea valinta lämpötahnat tulee coolerin mukana,emon mukana tulee kaks isatakaapelia,eli tarvitset ssdlevylle yhden lisää eli yksi halvin satakaapeli mitä kaupasta löytyy muuten on pakettisi mielestäni oikein hyvä
Tietämäti mitä noista vähistä XT vaihtoehdoista tarkoitat Tässä on paremmat lähdöt Tuolla on nyt aika heikosti AM3+ emoja Ehdottomasti nopeet ja sopivat
AP linkkas jo,sapphiren 7870XT:n 216e hintaan,ennemmin ottasin sen kuin tuon,pixmaniasta saa tuon vieläkin normin vieläkin halvemmalla,mutta se on asia erikseen
Okei, kiitoksia ja tilaan tuon Shinobin Jimmsiltä ja huomasin, että sen mukana ei tule tuulettimia, niin olisiko hyviä 2x 120mm tuulettimia käypään hintaan? Tuo ajaJakon linkkaama emo on 2 kertaa kalliimpi, niin mikä siinä on parempaa?
parempi piirisarja,parmepi virransyöttö=paremmin kellottuu ja täten pitkäikäisempi setti jos kellotat, paremmat liitännät,jne pari halvinta tuuletinta ois hyvä,shinobi core oli tuulettimiten malli,shinobissa on edessä yksi tuuletin,siihen taakse yksi 120mm,ja taakse kattoon yksi 140mm E: pixmaniassa normi 7870Ghz halvin,mitä luultavimmin sapphire (tuttu sai sapphiren kun otti tuon,itse sain aikoinaan kaupan halvimman 7870 kun ostin tuon,ja sapphire on tällä hetkellä halvin (yleisesti,nyt on myös toinen 7870 alennuksella samanhintainen kuin halvin 7870 sapphire) http://www.pixmania.fi/fifi/naytono...5-pci-express-3-0-amd-7870/12638311--art.html varmasti sapphiren 7870Ghz,silti halvempi kuin saksan 196e http://www.pixmania.fi/fifi/naytono...i-express-3-0-11199-16-20g/13339890--art.html postienkin kanssa parin euroa halvempi E2: tämän takia siis saksasta suoraan se 7870XT
Ei ole käynyt vielä mielessä kellotus, mutta onko se mahdollista tuolla coolerilla? Ja kellottaminen ei sitten vissiin onnistu tuolla halvemmalla emolla? En löydä tuolla nimellä kyseisiä tuulettimia. Olen kuullut että Scythe valmistaa ihan kelpo tuulettimia vai olenko väärässä?
tuolla coolerilla onnistunee prossun kellotus aikalailla max kelloille mitä ilmajäähdytyksellä saa,tuosta parempi askel prossun jäähdytykseen on itserakennettu vesijäähdytys, emolla kellottelee hieman, ei mitään isoja µberkelloja mutta kyll ätuollakin voi kellottaa jo hieman (suurin ongelma tuossa emossa on virransyötn puuttellinen jäähdytys (eli sen osan joka kuumenee kellotettaessa) jota ei ole laisinkaan) lievä kellotus onnistuu,isommat kellotukset=tarvitaan jo parempi emo
Järkeä osiin... Tuollaisia välimallin näyttiksiä en suosi yhtään, sillä ajuri tuki on myös kyseenalainen verrattuna oikeisiin täys mallisiin. Näyttis: GTX 660TI JetStream tai vastaavaHD 7950 Kovalevy: 1TB Seagate Barracuda 7200.14 SSD: 128GB SanDisk Ultra Plus Cooleri: Thermalright HR-02 Macho Emolevy: Asus M5A97 EVO, Asus M5A99X EVO R2.0 tai Asus M5A99FX PRO R2.0 Muistit: 8GB G.Skill Ares 1866MHz (parhaimpia markkinoilla kyseiseen hintaan Kotelosta: BitFenix Shinobi 59,50€ = 1x 120mm tuuletin ja 2kpl olisi hyvä olla . BitFenix Ghost 89,90€ = Parempi kaikinpuolin ja valmiiksi 2 tuuletinta. Fractal Design R4 99,90€ = Paras hintaluokassaan ja sisältää 2x 140mm tuuletinta. Kotelo on ikuinen sijoitus, mutta muut osat vanhenee jo vuodessa...
kaksi,emon mukana tulee kaksi, dvd+ssd+hdd vie kolme,eli tarvitaan yksi lisäjohto E: riippuu toki minkä emon otat
Sitten kun olen koonnut koneen niin pitääkö asentaa kaikki ajurit jostain AMD:n tai Intelin sivuilta vai tuleeko suurin osa noista levykkeistä?