onko jotain vikaa

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by colazo, Dec 11, 2004.

1. colazo

colazo Regular member

Trophy Points:
    26
    eli kun ostin koneen niin muistan ostaneeni prosessoriksi 2600 satasen mutta nyt kun kokeilin tollasella cpu speed testerillä niin se näyttää että olis 1500mhz eli täh joudunko mä jotain säätää biossista??? koska (nolottaa) mut en edes tiedä miten sinne biossiin mennään (heh). olisin erittäin tyytyväinen jos voisitte jeesaa mua. kiitos ja ciao

2. Rauhis

Rauhis Regular member

Trophy Points:
    26
    joo mutat fsb:n 133:sta 166:een

3. ouzgi

ouzgi Regular member

Trophy Points:
    26
    Biosiin pääsee useimmiten del tai f1 näppäimellä. Yleensä kuvaruudussa lukee käynnistyksen yhteydessä jotain tyyliin press X to enter bios tms. Biosiin mennään siis koneen käynnistämisen yhteydessä.

4. colazo

colazo Regular member

Trophy Points:
    26
    jees kiitos avuista. mulla vielä semmosta et mistä mä voin vaihtaa sitä fsb:tä ku en löydä mistään. ja et pitäskö siellä jossain lukee mikä bios mulla on et tarviisko kenties päivittää. entä onko jotain muita tärkeitä juttuja mitä biossista pitää yleensä vaihtaa että kone toimii paremmin? tämä on aika noloa kun en tiedä tost biossista yhtään mitään mut kun mä en oikein ole ohjeita saanut mistään paitsi englannin kielisenä ja se kun ei ole vahvimpia puoliani =)toivottavasti nyt jaksatte perehtyä mun ongelmaan vielä kertaalleen että sais koneen kuntoon ja oppis itekkin biossista jotain.jos emon merkistä on jotain hyötyä niin se on msi kt4v osaatteko muuten sanoa minkä laatuinen toi on ja pystyykö tolla pelaa noita pelejä esim doom3 kiitoksia ja hyviä jouluja

5. ouzgi

ouzgi Regular member

Trophy Points:
    26
    Siinä on todennäköisesti jotain valikkoja siinä Biosin ekalla sivulla ja sieltä katot missä on joku tyyliin CPU Frequency tms ja siitä. Jos et voi vaihtaa sitä suoraan ni laita jostain sieltä samasta valikosta User Define tms
    vaihtoehto päälle.

6. colazo

colazo Regular member

Trophy Points:
    26
    APUA hjelp nyt iski paniikki. mä vaihdoin sieltä biossistatostfsb:kohalta eka 133 ku oli vaan 100 ja koneeni tuli 2000mhz:ksi sitten nostin sen 166:een ja kone pykähti =( mikä köhän nyt on ongelma??? kun käynnistän koneen niin se menee kyllä päälle mut näyttöön ei tule kirjaimen kirjainta ,joten mitä tehdä kun ei näyttöön tule ees alku tietoja kun koneen avaa. onko mitään mahdollisuutta korjaa sitä ja miten kohan se olis mahdollista. auttakaa please nyt kun on viel joululomatkin niin haluis olla koneen ääressä. olen erittäin tyytyväinen jos joku osaa auttaa. ja tietysti myös hyvii jouluja kaikille tutuille ja tuntemattomille. ciao

7. Pein

Pein Active member

Trophy Points:
    66
    Nollaa bios.
    Emon manuaalista löytyy ohjeet.

Share This Page