onko kellään kokemusta Memorexin levyistä???

Discussion in 'DVD-R -keskustelu' started by Dilbe, Jan 27, 2006.

1. Dilbe

Dilbe Member

Trophy Points:
    16
    ite tilasin 200 memorexin lättyä nierlestä ja oli ihan paskoja levyjä :).... onko kellään muulla ollu ongelmii niitten kans??? polttanu niistä yli 100 ja varmaan joku 30 -40 ollu ihan paskoja tai poltto epäonnistunu ja kysehän on DVD lätyistä...

2. aaxxeell

aaxxeell Regular member

Trophy Points:
    46
    Olen kyllä toistaiseksi kuullut vain hyvää Memorexi:sta mutta näköjään halpisversio tai jotain tämä.

3. gangsta05

gangsta05 Member

Trophy Points:
    16
    mulla toiminu ihan hyvin.

4. Dilbe

Dilbe Member

Trophy Points:
    16
    kyseessä oli sitten nierlestä tilatuista lätyistä :p

5. makkiz

makkiz Member

Trophy Points:
    11
    Ei yhtään sutta tullut memorexeista. Toisin olikin sitten jollain halpis levyillä 20 kappaletta polttelin menemään ja kun nero ei ilmotellut mistään epäonnistumisesta poltetut levyt hyllyyn mappiin ja poltetut tiedostot koneelta roskiin...
    vaan kas...
    kun aloin aukomaan levyjä kone väitti niiden kaikkien olevan tyhjiä. Poltin muutaman lisäkappaleen eri softilla ja eri polttoasemilla ja uuteen päivitin firmwarenkin mutta sama homma poltot onnistui ja bittiä virtasi levylle. mutta auennut ei millään muotoa. Ainoastaa yllättäen mac kone tunnisti että levyllä on jotain mutta ei saanut auki.
    Olin jo viskaamassa levyt kaatopaikalla asiallisen kirjeen myötä nierlelle josta ei mitään vastinetta reklamaatioon tullu, lukuun ottamatta joka viikkoista e-maili mainosta. Päätin kokeilla yhtä levyä sonyn polttavalla dvd soittimella ja kas levy paloi ja toimi ihan kaikkialla...outoa!

6. Dilbe

Dilbe Member

Trophy Points:
    16
    no joo. no mut mulla tuli simmosii ku oli jossain levyjen välissä puutikkujaki ja sit oli semmosii ihan ihme raitoja levyssä molemmin puolin ja jossain oli jotain ihme "tahroja" ja sit kirjotus puolella oli jotain ihme pisteitä... et tommosii memorexei mulle tuli :p niist on nyt joku 90 onnistunu ja about 60 roskis kamaa :D

7. makkiz

makkiz Member

Trophy Points:
    11
    no tuo kyllä on varma näyttä "bad product".ista... aika nihkeää kuulemma tuo nierlen puolen vastaaminen reklamaatioissa. kyllä se muutama euro ropo kannattaa laittaa lisää että saa asiallista tavaraa. Esim nierlen ne dvd kannet 100 kpl hinta jotain 16 e on kyllä aika sekunda kamaa, levyn työnnät koteloon niin se onneton nipukka siinä keskiössä hajoaa...

8. Dilbe

Dilbe Member

Trophy Points:
    16
    joo no sitä en tiä ei ainakaan ykskään oo viel menny paskaks =P

9. Marvin87

Marvin87 Guest

Ittekin tilasin muutama viikko sitten nierlestä Memorex DVD-R 150 kpl.
    Tähän mennessä 7/30 ei ole toiminut, mutta nyt alko vähän pelottaa että skulaako noi muut=(

10. M00ses

M00ses Regular member

Trophy Points:
    26
    Tuli mieleen tuosta makkizen viestistä kun oli pari vuotta sitten 2x nopeudella polttava cd-asema niin siinä ei voinu polttaa kuin 2x ja 1x nopeudelle tarkotettuja levyjä. Muita levyjä se olevinaan poltti normaalisti mutta levylle ei tullu mitään.

Edes 4x rw levyä se ei saanu formatoitua. Kaikki 1x ja 2x levyt toimi mainiosti.

Onkohan dvd asemissa samaa vikaa eli ei tehot laserissa riitä tietyille materiaaleille.

11. Tuff

Tuff Active member

Trophy Points:
    66
    alkukesästä tilasin 100kpl Memorex 4x levyjä, kaikki levyt toimi.
    oletko millä nopeudella polttanut?
    itse en käytä milloinkaan täyttä nopeutta cd:lle tai DVD:lle polttaessa..parempi laatuinen tulee kun ei käytä täyttä nopeutta.

12. artsipunk

artsipunk Member

Trophy Points:
    16
    50kpl noita Memorexin aihioita poltettu -> ei ongelmia, kuten ei muidenkaan Nierleltä tilattujen halppislevyjen kanssa (n.200kpl, esim. Princo yms.) Ja jopa aihioista tarkka, ja helposti nikoitteleva PS2 toistaa täysin ongelmitta.. Mutta johtunee siitä, että olen polttohommien suhteen "vanhanliiton" miehiä, hitaat polttonopeudet (DVDx2 , CDx4-8) ja kaikki ylimääräiset ohjelmat sammuttelen taustalta.. Enkä tee mitään koneella, kun kärytysoperaatio menossa.. Hidasta, mutta varmaa, sillä "kaikkimullehetinyt" - linjalla ei tule kuin lasinalusia.. *wirn*

13. makkiz

makkiz Member

Trophy Points:
    11
    Tähän liittyen oli muuten keskustelu poittonopeuksista täällä AD:ssä jossain. Ja osa sanoi että jos asema esim 8x niin levyt kannatta polttaa nimellis nopeudella 8x...(tietenkin että levyt on 8x nopeuksisia) vanhan koulukunnna hommaahan tuo on poltella dvd levyjäkin pienillä nopeuksilla esim... 2x. '

Itse en kyllä yhtään cd-r levyäkään ole tainnut polttaa suuremmalla kuin 12x nopeudella vaikka asema lupalisikin sutjakasta bitin viskaamista levylle.

mihipä valamiisa maalimasa hoppu =)

samsumgin "peelomaxit" 8x näyttää ainakin palavan kumma kyllä nerolla miten sattuu kun nopeusmittauksen levylle laittaa 2x tai 4 x tai luvatut 8x

Last edited: Mar 1, 2006
  14. Dilbe

Dilbe Member

Trophy Points:
    16
    joo tuo yleensä puolet hitaammalla oon poltellu mitä levylle voi polttaa.... mutta ku ne levyt on ollu valmiiks ihan paskoja ku ne on nähny ihan silmillä et ne on paskoja :)

15. janne59

janne59 Active member

Trophy Points:
    66
    Olen paistanut Memorex DVD levyjä yli 4oo eikä yksikään ole epäonnistunut. Levyt ostettu Nierlestä.

16. habanderi

habanderi Member

Trophy Points:
    11
    Olen itse ostellut lähinnä mielenkiinnosta jos jonkinmoisia levymerkkejä ja kaksi merkki on yli muiden,jotka eivät toimi mun asemassa ja ne ovat Memorex ja TDK. Ollaan ystävien kanssa testailtu eri merkkisissä asemissa ja se tosiaan on täysin asemakohtainen juttu. Se vaan et suurin osa sanoo juuri näistä kahdesta merkistä samaa. Täysin paskoja.

17. Dilbe

Dilbe Member

Trophy Points:
    16
    joo siis tuota noist memorexeist et ei oo mun asemasta kii että onnistuuko ku noi levyyt vaa on nii paskoja... siis eli suomeks sanottuna melkeen jokasessa levyssä ollu joku tekovirhe... ihan pisin vittuu noi :) jos ei oo ilmakuplia tai puunpaloja kakkulootassa ni sit ne levyt on jotkut ollu ihan riipusia tai sit levyjen sisäosassa ku menee niit renkaita ni se rengas välist ollu siin poltto kohdan päällä eli ihan pisin vittuja levyjä :) ei se mitään jos jollain on toiminu ja kyl varmaan toimiiki jos saa vaa hyvän satsin mut toi mikä mulle just sattu osuu kohalleen ni vittu nii paskaa et ei paskempaa voi olla... :p kunnon tilitykset tähän väliin :p

Share This Page