onko norton hyvä

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by willie55, Oct 27, 2006.

1. willie55

willie55 Regular member

Trophy Points:
    26
    Eli kysyisin että onko norton antivirus hyvä virussuoja?

2. kiiveri

kiiveri Active member

Trophy Points:
    66
    ei, siinä on samantapaisia ongelmia kuin f-securessa, jos löytää viruksia niin sitten se ei saa poistettua niitä ja kerran kun asennat sen koneelle niin et sitten pääse siitä helposti eroon, tai no jos käy hyvä tuuri niin se saattaa poistua ilman ongelmia.
    Parhaimpia ovat kaspersky antivirus ja samojen poikien tekemä active virus shield joka on ilmainen ja sitten antivir

3. Player_

Player_ Regular member

Trophy Points:
    46
    Juu, noiden Nortonien kanssa on aina välillä saanut taistella, välillä on ongelmia sähköpostiohjelmien kanssa, välillä menevät "itsestään" solmuun, jolloin pitäisi poistaa ja asentaa uudelleen mutta myös poistaminen saattaa osoittautua ongelmaksi. Kertoo varmaan jotain jo se, että Symantec on tehnyt ohjelman poistoon ihan erillisen poisto-ohjelman, jonka voi ladata Symantecin sivuilta.

4. Jupsu

Jupsu Active member

Trophy Points:
    68
    melkein kaikilla ohjelmilla on tollanen unistaller ohjelma sivuillaan koska välillä ne vaan yksinkertasesti ei onnistu poistumaan.
    mutta itsekki olen sitä mieltä että norton ei ole kovin hääppönen kun on kaiken kukkuraksi kamalan raskas!!

Last edited: Oct 27, 2006
  5. m0zarel

m0zarel Member

Trophy Points:
    11
    Raskas? Omasta mielestäni ainakin on toiminut loistavasti. Verrattuna ainakin Norman/Mcafee ohjelmiin. Muistinkäyttö tippunut puoleen noista. Suosittelen.

6. Player_

Player_ Regular member

Trophy Points:
    46
    Normaniin verrattuna nyt on melkein mikä tahansa parempi ;)
    Mutta resurssejahan tuo kyllä vie melko mielellään, melkein voisi verrata F-Secureen. Tahtoo olla molemmat melko raskaita virustorjuntoja.

EDIT: Ja itselleni ei kyllä tule mieleen näin äkkiseltään muita ohjelmia, joihin olisi erillinen poisto-ohjelma ladattavissa. Tai sitten ohjelmat ovat vain suostuneet poistumaan kiltisti, eikä ole tarvinnut tapella niiden kanssa :) Kyllä varmaan pitäisi osata tehdä ohjelmia, jotka lähtevät koneelta, jos käyttäjä niin haluaa, varsinkin jos noista vielä rahaa oikeen kehdataan pyytää.

7. m0zarel

m0zarel Member

Trophy Points:
    11
    Mulla vie norton n. 30mt muistia 0% prossua.. Äläkä hauku Normania saastamoinen! ;) Pidän Nortonista. piste. Mut jokainen tekee valintansa itse. Olen koittanut myös Trend microa, Pandaa, ZA+AVG ym ym. Paras paketti vain on Nortonissa.

8. Jupsu

Jupsu Active member

Trophy Points:
    68
    mulla vie kaikki mun virustorjunta ohjelmat eli avs, zone ja winpatrol yhteesä 15mt et onhan nää puolet kevyempii ku norton ja täs on 3 eri ohjelmaa!

siihen et mis on olemas uninstallereita niin esim: avast, nero ja norman noissa nyt eineski on uninstaller ohjelma olemassa..:)

9. jersi

jersi Regular member

Trophy Points:
    26
    Norton ja F-secure on aiempina vuosina dominoineet parhaimpien palomuuri/antiviirusohjelmien testejä.Henkilökohtaisesti tykkäsin Nortonista paljon ja se toimi moitteetta.Nykyisin koneella on F-secure mutta vuoden aikana on ollut huomattavasti enemmän ongelmia kuin nortonin kanssa aikoinaan(f-secure jumitti nettiä käyttävät ohjelmat,jouduin asentamaan uusiksi jo ensimmäisen 2kk käytön aikana.)Viiruksia ei konella ole ollut kummankaan ohjelman aikana.

10. donkeyjr

donkeyjr Regular member

Trophy Points:
    26
    itsellä norton oli pitkään... mutta se lurjus ensin omi 30gb kiintolevyltä ja sitten kokeilin nod32 joka löyti n.25 erilaista kakkaa mitä norton ei edes ollut löytänyt... en suosittele nortonia kenelläkkään mutta tämä on vain oma mielipiteeni suosittelen kokeilemaan erilaisia virus torjunta ohjelmia ja niistä valitsee sen mikä miellyttää

11. kiiveri

kiiveri Active member

Trophy Points:
    66
    onkos noissa testeissä ollut ilmaisia mukana, ainakin virusturva testeissä kun laitettiin ilmaisia ja maksullisia rinnakkain niin ilmaiset veivät "voiton"

12. willie55

willie55 Regular member

Trophy Points:
    26
    no minäpä tästä otin ewidon ja pistin skannaa nii tuli yli 5 virust ja norton ei näyttäny mitään. no nyt mä kuitenki pidän ewidoo virusten tarkistamiseen ja nortonin palomuurii.

13. kiiveri

kiiveri Active member

Trophy Points:
    66
    tuota noin, eikös ewido ole näille spywareille ja vastaaville, eikä viruksille

14. Player_

Player_ Regular member

Trophy Points:
    46
    Näin voisi päätellä, sillä Ewidohan muutti nimensä AVG Anti-Spywareksi.

15. jersi

jersi Regular member

Trophy Points:
    26
    kiiveri,Mikrobitin tekemää vuotuista testiä meinasin.Ei ole ilmasia ohjelmia testisä mukana.

16. Jupsu

Jupsu Active member

Trophy Points:
    68

ewido (eli avg anti-spyware) EI ole viruksen torjunta ohjelma vaan spywaren niinku nimiki nykyään jos sanoo! eli jos koneella ei ole kunnon viruksen torjuntaa niin hommaa ihmeessä esim active virus shield joka ON virusten torjunta ohjelma! ja muutenkaan ewidoa ei suositella taustasuojaukseen koska sillä on liikaa vääriä positiivisia löytöjä joka voi sit sekottaa koko koneen...

17. M.k

M.k Regular member

Trophy Points:
    26
    mulla on ollut jo vuosia Norton käytössä.tosin muitakin olen kokeillut.mut huonolla menestyksellä.siis tyytyväinen olen siihen.

18. kolmis

kolmis Regular member

Trophy Points:
    28
    AVAST on tähän mennessä paras virustutka johon olen törmännyt ja pitkään oon käyttäny eikä ongelmia oo tullu kaikenlisäks tää on kotikäyttäjille ilmainen mutta jos ei halua raskasta niin ei ota graafista.

19. Player_

Player_ Regular member

Trophy Points:
    46
    Huoltoon tullut aina välillä koneita, joissa ongelmia Nortonin kanssa, osaavissa käsissä todennäköisesti kyllä ihan pätevä vehje. Muutamia tapauksia, joissa pitänyt poistaa ja rekisteriä vähän manuaalisesti puhdistella että on taas uudelleen asennuksen jälkeen lähtenyt pelaamaan. Jättää aika paljon merkintöjä rekisteriin vaikka kuinka ajaisi tuota erillistä poisto-ohjelmaa mutta mikäänhän ei ole täydellistä ;) Paha mennä sanomaan mistä syystä on sekaisin mennyt kun ei ole itse tullut käytettyä ja asiakkaiden kommentit on luokkaa "tietokone ei toimi, eilen kyllä toimi, tänään ei, mitään en ole tehnyt" :D

EDIT: Itse olen käyttänyt AVG:tä (ei ole ollut ongelmia ikinä) ja nyt tällä hetkellä testimielessä Active Virus Shield, joka on nyt pari kuukautta pelannut moitteetta.

Last edited: Oct 28, 2006
  20. kolmis

kolmis Regular member

Trophy Points:
    28
    Kokeilehan vielä jossain vaiheessa tota Avastia... en usko et tuut pettymään (tosin takaa en mitään vaikka omastamielestäni se on "rautaa" [HEH])

Share This Page