Sattuisko joku titämään yhtään hyvää seikkailuroolipeliä PC:lle. Esimerkkinä vaikkapa PSX:n mahtava GRANDIA.
Elder Scrolls III - Morrowind (+ siihen lisäosat Tribunal ja Bloodmoon). http://www.elderscrolls.com/home/home.htm Täydellisen koukuttava peli, ainakin meikäläiselle.
No jos ton tyylisiä kuin Grandia haluat niin niitä ei ole monttaa mutta tässä muutama. Grandia2: (ei yhtä hyvä kuin 1:n mutta hyvä silti) Breath of fire IV: Keskitason luokkaa oleva rooliseikkailu Final Fantasy VII: Final fantasy VII parhaan final fantasyn pc-käännös. Saattaa kärsiä joistain yhteensopivuusongelmista uudemmilla koneilla. Final Fantasy VIII: Tätä en ole testannut PC:llä mutta kuulemma hyvä peli silti. Tosin jos haluat pelata jotain PSX klassikoita niin voit aina hommata PSX-emulaattorin (ePSXe 1.5.2 on paras vaikka ei uusin). EDIT: Tosin täytyy varoittaa että noiden saatavuus tänäpäivänä voi olla huono.
Kaikkia oon kokeillu paitsi Breath of Fire IV. Kaikki mitä oon kokeillu on ollu ihan tylsiä, varsinkin toi morrowind. FFVII oli ihan ok, mutta FFVIII ihan syvältä
Enempää ei kyllä ikävä kyllä taida olla pc:lle J-RPG pelejä. Tosin suosittelen kyllä edelleenkin PSX emulaattoria. Grafiikat on paremmat kuin alkuperäsella pleikkarilla. Ja jos jää jumiin niin voi käyttää Codebreakerin koodeja mielin määrin.
--- clip clip --- [bold]Kaikki mitä oon kokeillu on ollu ihan tylsiä, varsinkin toi morrowind.[/bold] ---clip clip --- Niin, kuka mistäkin tykkää. Morrowind on alussa aika tylsä, kun ei oikein tiedä mitä tehdä ja kun hahmo on niin surkean heikko. Aikansa ku sitä jaksaa pelata niin huomaa että juoni alkaa avautumaan ja pian olet ihan jumissa siihen. Grafiikka ja äänimaailma aivan mahtavia.
Kyllähän se on tavallaan ihan siisti. Mutta sen laajuudella on hyvät ja huonot puolensa. Jos olis aikaa kun joulupukilla kesällä niin voishan sitä alkaa pelata ihan kunnollakin. Mutta kun koulu viä aikaa niin paljon, nii ei ehdi millään päästä juoneen mukaan.