Mielestäni koneeni on ollut hyvässä kunnossa,mut sain ex temppore fiiliksen scannata Kaspersky online 7.0 scannerilla koneen ja tämmöinen löydös löytyi... C:\Users\heppu1000\AppData\LocalLow\Sun\Java\Deployment\cache\6.0\37\30503b65-728d3550 Onko todellinen uhka vai vika hälytys? Mikä olisi hyvä ohjelma sen poistamiseen? Yritin seurata polkua,muttei oikein onnistu! Kiitos vinkeistä
Ainakin Kasperskyn viruslabra väittää löydöstä näin C:\Users\heppu1000\AppData\LocalLow\Sun\Java\Deployment\cache\6.0\37\30503b65-728d3550 Trojan-downloader.Java.Agent.AB Mitä ja ketä sitten kannataa uskoa?
No tuollahan kaspersky online 7.0 scannerilla löydöksen teinkin.Eikös sen pitäisi olla luotettava ohjelma? okkei....kokeilen vaikka f-sekuren scanneria vielä,et mitä se sit sanoo...
Niin siis tarkoitin jollain toisella Kai koneessa on virustentorjunta? Sillä kannattaisi myös tarkistaa.
Sulla ei taida olla kokemuksia kyseisestä ohjelmasta, kun tunnut haukkuvan vähän joka keskustelussa avastia huonksi. Se on yksi parhaimpia ilmaisia virustorjunta ohjelmia. Tuoko sitten on parempi vaihtoehto kuon Avast? Voi voi, kun et vielä F-securea käske asentamaan.
No en kyllä muista haukkuneeni. F-securea olen toki kehunut, mutta syystä. Ja jos nyt käsken kattoa jollain koneessa valmiina olevalla, niin ei se nyt noin vakavaa pitäisi olla. Jos kysyjä on esim. maksanut Norttonista tms. niin kyllä ainakin itse kehottaisin sitä ensin käyttämään. Voit lähettää vaikka yv:llä niitä "haukkumiani", kun luulen että ketään muuta ei kiinnosta tippaakaan. Yhden kerran olen Avastin sanonut vuotaneen, tuo ei todellakaan ole haukkumista vaan itseasiassa aika vakava asia. Siinä on omat kokemukseni. Joten voitkin kertoa nämä Ei liene sinulle vaikeaa? Onlineskannerit ovat kuule aika hyviä, niissäkun on kaikki uusimmat tunnisteet, yms. Itsekkin mainitset tuosta päättelee, että itsekkin luotat paljon enemmän maksullisiin. Ja kun oikein pyydät, voisin saman tien kehottaa asentamaan F-secure Intrner Security 2011 betan. On tosi hyvä, ihan piruuttani pistin virtuaalikoneseen Avastin, ja kuuleppas, taas vei F-secure voiton. Sun ei ole pakko näitä lukea, mutta ei sitten syytä valittaakkaan. Niin.
No onhan tuo avast ihan täyttä kuraa. koita antiviria tai comodoa,taitaa jopa mikkisoftan virusskanneri olla parempi kun avast.
No mutta kyllä sen Avastinkin saa maksulliseksi, jos joku nyt välttämättä haluaa maksaa virus torjunnasta Itsellä on kokemusta 2008 F-securesta, ja en kyllä voi kehua hyväksi, syystä että se oli raskas, eikä mitenkää kummoisempi kuin muutkaan. Online scannerista en tiedä, mutta uskon että se on todellajärkevää netistä tarkastaa virus ongelmat. Etsii kaikki koneen heikot kohdat minne upottaa virus kumminkin. No mutta, se ei ole mun ongelma jos sä käytäy f-securea ja online scannereita, ja maksatki viel niistä jotain. Itselläni on avast, usimmilla päivityksillä, sekä zonealarm palomuurina, eikä ole viruksia näkynyt koneella. Lopetan tämän keskustelun seuraamisen tähän, koska täällä on ihminen, joka tietää virustorjunnasta näköjään "paljon" eikä sitten kuin kritisoi muuta
No mutta kyllä sen Avastinkin saa maksulliseksi, jos joku nyt välttämättä haluaa maksaa virus torjunnasta Itsellä on kokemusta 2008 F-securesta, ja en kyllä voi kehua hyväksi, syystä että se oli raskas, eikä mitenkää kummoisempi kuin muutkaan. Online scannerista en tiedä, mutta uskon että se on todellajärkevää netistä tarkastaa virus ongelmat. Etsii kaikki koneen heikot kohdat minne upottaa virus kumminkin. No mutta, se ei ole mun ongelma jos sä käytäy f-securea ja online scannereita, ja maksatki viel niistä jotain. Itselläni on avast, usimmilla päivityksillä, sekä zonealarm palomuurina, eikä ole viruksia näkynyt koneella. Lopetan tämän keskustelun seuraamisen tähän, koska täällä on ihminen, joka tietää virustorjunnasta näköjään "paljon" eikä sitten kuin kritisoi muuta
No vastaampa vaan, luet sitten tai et. Todennäköisesti uteliaisuus saa lukemaan. Et tosin luultavasti kehtaa enää vastata, koska niin sanoit, mutta ei se mitään. Itsellä on kyllä sellainen käsitys, että laatu maksaa. Ja muissakin tapauksessa, yleensä maksamalla saa parempaa, kuin ilmaiseksi. Puhut nyt vanhentuneesta versiosta. En minäkään ole käyttänyt montaa vuotta sitten vanhentunutta Avastia. Lisäksi uudet F-securet ovat ihan eri luokkaa raskaudeltaan, ne ovat paljon kevyempiä. Yritätkö olla sarkastinen. Ne ovat kuule niitä ohjelmia, joihin ensimmäisenä päivitykset tulevat. Kannattaisi ottaa vähän asiasta selvää. Ensin sanot, ettet tiedä asiasta mitään, ja heti perään haukut lyttyyn. Ei mahdu oikein omaan ymmärrykseeni. Tämä asia riippuu täysin käyttämämistäsi sivuista, ja siitä lataatko mitään. En ole missään vaiheessa sanonut tietäväni paljoa. Kaikki kirjoittamani perustuu kuule yleistietoon, muuhun luotettavaan tietoon, ja terveen järjen käyttöön. Kysyisin nyt vaikka uudelleen, milloin olen kritisoinut muita? Olkoon tämä vaikka kysymys itselleni, jos et tätä halua vastaanottaa. Itse en tiedä vastausta. ??? Itse en vain ole ylistänyt Avastia, ei tämä ainakaan oman käsitykseni mukaan ole kritisoimista? Jos näin on, niin sitten on kyllä maailmankuvani pahasti pielessä. Tuollainen syyttely kun vähän niinkuin hämmentää. Joku muu vois sitten vaikka pistää jotain lainausta, jos asia kerran noin selvästi on? ***** Mutta sitten vielä itse ketjun aloittajalle. Otappas Hijackthis -logi ja postaa se logi osastoon. Ohjeet tästä: http://neko.kapsi.fi/ohje/hjt-skanneri.html Tätä ei kukaan vastustane?
No olihan keskustelu... kai siitä voi tapella mailman tappiin mikä v.torjunta on paras, ihan samalla tavalla kun siitä mikä auto on paras ajaa. Ite käyttäny antivir ohjelmaa ja nyt viimeset neljä-viis vuotta avastia. antivir päästi jonku verran läpi, avastin aikana ei yhtään virusta ja rehellisyyden nimissä käyn kyllä muillakin sivuilla kuin ilta-sanomien sekä latailen netistä paljon muutakin ku java-päivityksiä. Väitteeseen tai olettamukseen siitä että "laatu maksaa"... no joo, saattaa pitää paikkansa jossain asioissa, mut mun koneilla ei oo kuitenkaan mitään valtion salaisuuksia että jos sen joku virus sekottaiski niin ei tarvis hirttoköyttä rasvailla. musat ja leffat löytyy TOTTAKAI backuppina. Ja kun vielä tekee imagen wintoosasta ajureineen ynnämuine härppeineen niin tavallinen pulliainen on aika hyvässä jamassa. EN VANNO AVASTIN NIMEEN MUTTA SUOSITTELEN SITÄ KYLLÄ JOS JOKU KYSYY HYVÄÄ VIRUSTORJUNTASOFTAA
Tiedoston sijainnista päätellen homma selviää todennäköisesti Java:n välimuistin tyhjennyksellä eli näin: 1. Mene Ohjauspaneeliin ja avaa Java-asetuksesi (Java kahvikuppi). 2. Paina "General"-välilehdellä alhaalta "Settings"-nappia. 3. Klikkaa "Delete Files" -nappia. Varmista että molemmat valinnat ovat rastitettuja ja paina OK-nappia 4. Sulje Java:n asetusikkuna Lisäksi suosittelen käyttämään esim. CCleaner -ohjelmaa muiden vastaavien roskatiedostojen siivoamiseen. Tarkempia ohjeita CCleaner:in käyttöön löytyy esim. näiltä foorumeilta.