esim. house of dead 3 taitaa olla ennätyksen haltija lyhyestä pelistä! kun taas jotkut pelit on niin pitkiä että on pelin puolivälin jälkeen takuu varma että tää oli tän räiskintä pelin viimeinen kenttä! mutta kuinkas ollakkaan... ja moni kun ostaa pelin kuten minä katon aina paljon se vie maksimissaan kovalevytilaa ja vaikka se veisi 5 gigaa ei se tarkoita että peli olisi pitkä! kun taas esim. blood 2, unreal 1 (90 luvun pelejä) vaativat tosi vähän kiintolevytilaa koska kiintolevytila oli pieni. mutta vaikka blood 2 pelissä oli välianimaatioita se vei vähän tilaa ja peli oli aika pitkäkestoinen! eli pelin pituutta pelkän kannentietojen perusteella ei voi oikeen määritellä! mutta jos varautuu lyhyeen visiittiin ei ainakaan pahasti tule pettymään!
No "liian" pitkää peliähän ei ole olemassakaan. Korkeintaan jos peli on niin huonosti tehty että sitä ei jaksa pelata läpi voi sitä sanoa liian pitkäksi, tällöinkin vika on yleensä muualla kuin pituudessa. Hyvät pelit ovat yleensä aivan liian lyhyitä, esim. Max Paynet, Fahrenheit ja monet muut. No jaa, pakko pelata mitä saa, ja ostaa usiamman pelin jos alkavat tuntua liian lyhyiltä
Half Life 2:nen alkoi näyttämään loppua kohti siltä, että pelille tuli hiukan kiire ja siihen kokeiltiin vain keksiä kikkailuja millä peliä olisi saatu epätoivoisesti pidennettyä. Gravitaatiomuunnin lisäsi hieman iloa ja pelaamisen "pidennystä", mutta millainen peli HF2 olisi ollut ilman tuota "kikotinta"? Tuhahdan vain ja mainitsen oman mielipiteeni: HF2 ei olisi ollut silloin edes mainitsemisen arvoinen. Mutta täytyy sanoa, että Hevea (siis kumipuu), kautsun vuodatuksesi ovat olleet asiallisia ja nostattaneet hyviä keskusteluja pystyyn, kun olen tässä ohimennen seuraillut. Kiitos siitä.