Mikäs nyt on kun pelasin pitkästä aikaa battlefield 2:sta yksinpelinä, niin heikoimmillakin asetuksilla (suurinpiirtein kaikki kohdat low paitti resoluutio 1024x760 tai jotain) pari minuuttia korkeintaan pystyy pelaan ja sitte menee työpöydälle. Peli sammuu itestänsä ihan ilman mitään varoituksia. Ei oo aikasemmin tommosta tehny. Koneen specsejä: AMD Athlon64 3200+, oon kellottanu ton 2000-->2250(saattaako tällä olla jotain merkitystä, koska viimeks pelasin ennen kellotusta. RAM 1Gt 400Mhz ddr Geforce 6600 GT
Aluksi kannattaa kyllä kokeilla sitä että asentaa yksinkertaisesti pelin uudestaan. Mun mielestä sillä ei pitäisi olla merkitystä millä asetuksilla peliä pelaa, sen pitäis kyllä pysyä päällä kokoajan. Windows huomaa ohjelman toiminnassa jonkin virheen ja lopettaa prosessin. Eikö tule tätä "Tuote on suorittanut laittoman toiminnon ja se lopetetaan" -kylttiä? Kellotustahan olisi helppo syyttää, koska peli toimi ennen sitä. Toisaalta jos kone ei oireile muuten johtuen kellotuksesta, niin tässäkin tapauksessa uudelleenasennus voisi auttaa. Muuten tuolla kokoonpanolla pitäisi peli pyöriä kyllä alinta tasoa korkeammallakin.
Mulla olisi sellainen mielikuva, että peli ei aina välttämättä tykkää jos konetta on kellotettu. Kannattaapi kokeilla pistää vakio kellot, nini sillähän se helpoiten selviää. Muistaakseni kaverilla oli juurikin näin.
Juu ei tule mitään virheilmoituksia, mutta tässä vähän lisää pohdittavaa: Koneessani on kaksi käyttäjätiliä, molemmilla järjestelmän valvojan oikeudet. Kokeilin sitten sillä toisella tilillä niin pystyin pelaamaan medium asetuksilla ilman ensimmäistäkään pätkimistä ja ihan niin kauan kuin halusin. Aika outoo vai mitä?
No on kieltämättä mielenkiintoista ja mun mielestä se todistais myös sitä ettei raudassa ole vikaa. Voi toki kokeilla vakiokelloja, mutta edelleen suosittelisin pelin uudelleenasennusta. Tai sitten niin, että teet uuden käyttäjän itsellesi ja poistat vanhan.