-COUGAR CM700W modulaarinen ATX-virtalähde, 80+, SLI/Crossfire X Ready -Antec Sonata Elite ATX-kotelo -Samsung 1TB Spinpoint F1, 3.5", SATAII/300, 32MB, 7200RPM -Intel Core i7 920 2.66GHz LGA1366 BOXED -Asus P6T SE, LGA1366, X58, DDR3, ATX -Sapphire Ati Radeon HD 4850, 1GB, PCI-E, GDDR5, DVI/HDMI/VGA -Kingston HyperX 3x2GB, DDR 1600MHz, CL9 Yhteensä: 976.40€ Ylläolevan paketin sain koottua... Onkohan siitä mihinkään? Mitä kannattaisi miettiä tai vaihtaa? Ja niin tuo budjetti on aika tarkalleen tuota 1000 eskon luokkaa...
Tonnin luokkaan lähtisin itse ainakin kasaamaan i5 prossujen ympärille niin saisi siihen pakettiin sitten Atin HD5800 sarjan näyttiksen.
Itseasiassa en ole meinannut pelikäytössä konetta kauheasti rasittaa... Enemmän suunnittelutyötä ja videon editointia silmällä pitäen koottu paketti. Eikö editoinnissa ole ainakin hyötyä tuosta i7:n hyper threadingista? Tuota näytönohjainta olen tosiaan lähinnä miettinyt että riittääköhän... Mutta tarvitseeko sen tehoja sitten vasta pelikoneessa? varmaan 2D/3D-suunnittelussa ja tuossa editoinnissa pärjää kuitenkin tuollakin ohjaimella? vai osaako joku viisaampi opastaa oikeille raiteille . Eli millaisella käytöllä kannattaa panostaa näytönohjaimen tehoihin?
No jos mallinnusta meinasit niin sitten ehdottomasti 1366 kantanen i7. 1156 kantaankin saa i7 prossuja joissa tuo HT on mutta 1366 kantasissa on tuo 3-kanavainen muistiohjain joka auttaa myös mallinnuksessa.
Niin itsekin pähkäilin et noista 3-kanavaisista muisteista olis enemmän hyötyä... mut riittääköhän tuo näytönohjain sitten hyvin editointitarkotuksiin ja mallinnukseen? varmaankin tolla katseleekin jo full hd-leffoja?
Millanen näytönohjain sitten sopii paremmin mun käyttötarkoitukseen? Entä mitenköhän tuo virtalähde? onkohan paljonkin ylimitoitettu?
Virtalähde on liian iso, Corsair HX450 on hyvä. Osta vaikka Lapstoresta 4870 1GB kun siellä oli joku 120€ tarjous.