Onko tietokoneellani virus?

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by Juho92, Jan 20, 2007.

1. Juho92

Juho92 Guest

Kun avaan tietokoneeni ja kirjaudun omalla tai millä tahansa käyttäjällä sisään, näytölle tulee ikkuna, jossa lukee: "RUNDLL" Tämän alla on iso rasti punaisessa ympyrässä, jonka vieressä lukee: "Virhe ladattaessa: C:\PROGRA~1\NEWDOT~1\NEWDOT~2.DLL", jonka alla lukee: "Määritettyä osaa ei löydy."

Mitä tämä tarkoittaa ja mitä teen, jotta tämä ilmoitus ei enää tule näytölleni. Jos koneellani on virus, miten poistan sen?

Toinen kysymykseni tulee tässä: Miksi Javani kääntyy joskus itsekseen pois päältä? Minulla on J2SE Development Kit 5.0 Update 10, J2SE Runtime Entironment 5.0 Update 10 ja J2SE Runtime Entironment 5.0 Update 2 javat. Minulla oli jo aiemmin sama ongelma ja poistin kaikki entiset javani ja latasin uusimman javan, mutta se ei auttanut. Minulla on ollut nyt monia javoja ja kaikilla on ollut sama ongelma, että ne kääntyvät itsekseen pois päältä. Kertokaa, miksi näin käy ja mitä teen, jotta ne eivät kääntyisi pois päältä. Jos tätä ei pysty korjaamaan, kertokaa edes: Miten pystyn kääntämään Javan takaisin päälle. Olen aina joutunut odottamaan joskus päivänkin, jotta se kääntyisi taas itsekseen päälle. Pelaan usein www.aapeli.com nimesellä pelisivustolla ja siellä suositellaan 5.0 Update 10 Java-versiota, joten haluaisin käyttää sitä. Mitä siis teen, jotta Javani toimisi aina kunnolla, eikä kääntyisi itsekseen pois päältä?

2. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118

Share This Page