Minulla on noin 1,5 vuotta vanha Sonyn FD Trinitron WIDE Colour Television ja ohjekirjassa on lisäksi koodit KV-28LS35E ja KV-32LS35E. Televisio on 32 tuumainen. Tuossa pari päivää sitten huomasin, että vasemmassa yläkulmassa on sininen kohta. Eli jos televisiossa näkyy punaista niin se kohta onkin violetti jne. Ja sitten tänään vasempaa alakulmaan ilmestyi iso punainen alue. Televisioista en juurikaan mitään tiedä, mutta tuntuu kuin kuvaputki olisi paskana. Mustaa kuvaa kun tulee niin noita erivärisiä alueita ei näy. Olen koittanut kaikkia johtoja irrotella ja asetuksia säätää, mutta mitenkään ei kuvan laatu vaihdu. Joten osaatteko auttaa minua ongelmassani, mistä ongelma johtuu ja mitä sille voi tehdä? http://img181.imageshack.us/my.php?image=290820061389xq6.jpg
Eihän siinä telkun lähettyvillä ole vahvisinta tai subbaria, joka voisi aiheuttaa sähköisenmagneettikentän...
Magneetti taitaa sen aiheuttaa, joko telkun vieressä on joku tarpeeksi vahva magneetti tai ainakin sellainen on saattanut olla.. Eli joku kajari liian lähellä tai vastaavaa.. Vika saattaa sitten hävitä sillä, että ottaa muutaman kerran virrat pois tai sitten ei..
No itseasiassa siinä on sekä vahvistin, että subbari todella lähellä. Nyt kun pistin tv:n päälle niin se toimii normaalisti. Kiitos tiedosta, täytyypä olla tarkkana. Itselleni moinen asia ei tullut mieleenkään. Toivottavasti tv toimii jatkossa, muuten olisi kova kolaus. :F