Olen tässä koittanut tottua uuteen afterdawnin ulkoasuun mutta täytyy sanoa suoraan että sivustosta on tullut niin sekava että vanhankin käyttäjän on vaikeaa löytää tarvitsemansa asiat. Muutama esimerkkihjelmatsivujen oikeassa laidassa on jo suosituimmat ohjelmat ym niin miksi koko ohjelmat sivu pitää ympätä täyteen toisen kertaan samaa asiaa varsinkin kun itse ohjelmakategoriat hukkuvat tekstin määrään. Oppaat on sentään jätetty selkeeksi Ehkä pahin on tuo etusivu tuskin ketään kiinnostaa onko ohjelmaan tullut 15min 2h.... jokin päivitys.Jos johonkin ohjelmaan tarvii päivityksen niin kyllä sen sitten tarkistaa onko siihen tullut päivitys.Muutenkin etusivu on niin täynnä tavaraa että epäilen ettei ketään ole lukenut yhtä kertaa enempää koko sivua läpi =)
Itsekkin ehdottelin parannuksia juuri noista kohdista. Sivu on ihan kelvollinen, mutta aivan liian täyteen tupattu.
Kiitoksia palautteesta ja tutkimme mahdollisuutta muokata mm. ohjelmat -osion etusivua, jonka sekavuudesta olen samaa mieltä. Tässä vajaan 8 vuoden aikana on tosin tullut selväksi myös se, että muutosta vastustetaan aina, ihan sama mitä tekisi Suurin osa käyttäjistä on ottanut mm. uuden etusivun hyvin vastaan ja etusivun suosio on kasvanut useilla kymmenillä prosenteilla sen muutoksen jälkeen. Samoin tabien muutos isommaksi nosti selkeästi "kadoksissa olleiden" navigaatioelementtien käyttöastetta roimasti. Ja kun vanhaa aina haikaillaan, niin oikeampi kysymys on se, että miten vanhaa halutaan ;-) Tuossapa yksi vaihtoehto, tuohonkin voidaan palata: http://web.archive.org/web/20010330080317/http://fin.afterdawn.com/ Mutta kuten sanottu, kaikki kommentit kuunnellaan ja sen lisäksi analysoimme jatkuvasti sivuston kehitystä mm. logianalyysien ja navigaatiopolkuanalyysien avulla ja kaikki tämä otetaan huomioon kun uutta kehitetään
ehkä vanhempi versio oli parempi ?. mutta sivusto on monipuolistunut valtavasti tänä vuonna, itseasiassa en ole varma tiedänkö edes luultavasti kaikista uudistuksista ? luultavasti en. mutta itse ajattelen asiaa niin että on hienoa olla käyttäjä AD:n sivustoilla, koska näiden sivustojen eteen tehdään valtavasti töitä, ja kiitos siitä ylläpidolle. EDIT : http://web.archive.org/web/20010330080317/http://fin.afterdawn.com/ 1999-2001 (sivun alareunassa) eli onko tuo sivu ote vuoden 2001 ajalta ?
Kiitoksia. Ja nimenomaan tuo on ollut yksi syy useille navigaatioon liittyville muutoksille, eli osa sivuston osa-alueista oli selkeästi "hukassa" käyttäjiltä. Moni pelkästään forumeita käyttävä ei tuntunut edes tietävän, että sivuilla on muutakin kuin forumit olemassa. Eli haluttiin tuoda enemmän ja selkeämmin esiin se sisällönkirjo mikä sivuilta löytyy. Vieläkään tässä ei ole aivan täysin onnistuttu, mutta suunta vaikuttaisi olevan oikea, ainakin sivuston suosion perusteella -- suomenkielisen sivuston kävijämäärät ovat lähes tuplaantuneet alkukesän jälkeen. Jep, tuo on vuodelta 2001, versio kulkee nimellä v2.0 ja eli vuosina 2000-2004. Tuota edellinen versio eli 1999-2000 aikana, ollen senaikaiseen nettiliittymien nopeuteen suhteutettuna ihan järkyttävän graafinen
Tämä nyt ei välttämättä liity itse aiheeseen mitenkään, mutta noiden muutamien uudistusten jälkeen aD:n yleisilme on hieman sekahedelmäsalaatin näköinen. Esimerkkinä on tuo "Käyttäjätunnuksen hallinta"-laatikko ja nuo muut alemmat. Itse boxit ovat hienon näköiset mutta mielestäni suurin osa noista erilaisista laatikoista pitäisi korvata tuon "Käyttäjätunnuksen hallinta" tyyppisellä. Eli käytännössä nämä: Kuva Muutenkin etusivulla on muutama väri liikaa, esim. tuo harmaa. Ja sitten värimaailma tarvitsisi mielestäni pientä yhtenäistämistä. Tuo värimaailma ei niinkään häiritse vaan afterdawnin eri alueiden ulkonäkö erot. Blasteroids.com, download.fi/filepedia.com, mp3lizard ovat hyviä yleisilmeeltään.
Eli siis ymmärsinkö oikein, että tuo oikeanpuoleinen sivupalkki pitäisi poistaa tai korvata jollain muulla? Tuon sivupalkin tarkoitushan on sama kuin tabeilla, eli tuoda paremmin esiin sivuilta löytyvää muuta sisältöä. Mutta totta (jos siis ymmärsin oikein , tuo uuden etusivun "isojen boksien" näkymä on ehkä selkeämpi kuin nuo muilla sivuilla näkyvät sivupalkin pienemmät laatikot. Tarkoittanet eroa esim. sivuston etusivun, forumeiden ja sivuston alisivujen (esim. ohjelma-alueet) välillä? Vai ulkoasueroja aD:n omistamien eri sivustojen välillä?
Tarkoitin että tuon palkin ulkonäköä pitäisi hieman muuttaa, enemmän noitten etusivujen laatikoiden suuntaan. Tarkoitin juuri afterdawnin sisäistä värimaailmaa. Toisaalta se on hieman hankala sanoa näin ulkopuolisena kumpi olisi parempi jättää nykyiselleen vai mennä sorkkimaan