Olen hankkinut Fujifilmin (SanDiskin pakkauksessa) 1 gigan xD-muistikortin omaan kameraani (Olympus SP-550uz). Panoramankuvia olen yrittänyt napsia, mutta turhaan. Kameran valintakiekosta olen valinnut "P"-kirjaimen ja sitten painanut "Menu" -> Kameravalikko -> 4. Sieltä löytyy kyllä Panorama-tila, mutta se on "harmaana", joten sitä ei voi klikata. Aina se hyppää sen yli. Olenko jossain aivan väärässä valikossa vai onko vika kamerassa? Tässä pari faktaa kamerastani: -Olympus Masterin mukaan uusin päivitys käytössä -SanDiskin pakkauksessa ollut Fujifilmin 1 gigan M-tyypin kortti -Muistikortti alustettu kyseisellä kameralla -Muut toiminnot toimivat ihan mainiosti Ainoan syy, mikä minun päähän tulee voisi olla muistikortti. "Panorama-toiminto vaatii Olympuksen xD-muistikortin". Voiko muka onkelma olla tästä kiinni? Kenelläkään muulla Fujifilmin xD-kortti ja Panorama-toiminto toimii hyvin? Voisin kyllä lainata kaverilta Olympuksen oman xD-kortin ja testata sillä... Kiitos vastauksista etukäteen.
Sulla on ainakin oikean tyyppinen kortti (H). Koko on kameran tukema... Itselleni ei ainakaan ole tullut vastaan moista :/
"Panorama-toiminto vaatii Olympuksen xD-muistikortin" Juuri noin muistelen lukeneeni jostain englanninkielisestä arvostelusta, kun SP-550 oli juuri tullut myyntiin.
Kun täällä ei osattu auttaa, otin yhteyttä Olypuksen asiakastukeen ja siellä sanottiin vain, ettei se ole heidän vikansa. Omapa oli vikani, kun en käyttänyt "virallisia" lisävarusteita. Muuten olen ollut tyytyväinen Olympukseen, mutta asiakaspalvelu tyrii pahasti ja tuo muistikortti-juttu. Silti ei kai se voi haitata
Tuo on iät ja ajat ollu Olympuksella käytäntö, että panoraama toimii vaan heidän korteillaan. Itselläni on viisi vuotta vanha C-5050 ja siinä on ihan vastaava homma.