Onkos tälläinen kone hyvä???AUTTAKAA...

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by EpiSodi, Oct 19, 2003.

1. EpiSodi

EpiSodi Member

Trophy Points:
    16
    Jeps eli olen uutta konetta ostamassa ja en oikeastaan kauheasti koneista mitään tiedä...Kävin yhdessä liikkeessä ja me siinä myyjän kanssa vähän näitä osia mietittiin...Lopputulos oli sitten tällänen:

AMD Athlon XP 2700+, 2167/333MHz, Socket A
    DFI-NFII-UAL, nForce2 Ultra 400 piiris.
    512MT, DDR, 400MHZ, M-Tec
    Club3D, Radeon 9600 PRO piiri, 128MT
    Samsung Spinpoint 120 GT, 7200rpm
    LG Combo 48x/24x/48x/16x
    ATX Torni Compucase LX-6AW300S, medium
    Äänikortti ja verkkokortti integroituna

Eli jotain tollasta pakettia...Kone tulee pelaamiseen ja musiikin tekoon...Äänikortin ostan sitten vielä myöhemmin erikseen...Mitä olette mieltä tuosta paketista?Mitkä osat huonoja/hyviä?Mitä maksaisitte tuollaisesta...???Kertokaa kokemuksianne eri komponenteista...?!?Kiitos etukäteen!

2. Adder_78

Adder_78 Guest

Miksi ihmeessä? Jos siinä on äänikortti integroituna niin nykyään ne on ihan yhtä hyviä kuin erikseen ostettavat äänikortitkin. Erillinen äänikortti vie vain yhden pci-paikan ;o) Monissa integroiduissa äänikorteissa on nykyään digitaalinen ulostulokin... vai tarvitsetko tuohon musiikin tekoon jonkun hieman tavallista paremman äänikortin?

Kyllä tuolla paketilla varmaan pelailee ihan hyvin.

3. EpiSodi

EpiSodi Member

Trophy Points:
    16
    Jeps, kyllä mä just sen musiikinteon takia ostan paremman kortin...Jos jollain on joitain ehdotuksia millasta korttia kannattaa ostaa niin otan kyllä mielellään ideoita vastaan...

4. Bluekkis

Bluekkis Active member

Trophy Points:
    66
    Ihan hyvähän tuo...

Ja kyllä jos musiikkia aikoo tehä niin integroitu äänikortti ei tule kuuloonkaan. Mikäli rahaa ei ole paljoa käytössä eikä ole tarkoitus tehä edes puolivakavsti musaa, riittää varmaan audigyt tai joku vastaava joka on hyvä pelikäytössäkin.

Mun isoveli tekee muiikkia harrastuksenaan, ja sen omassa koneessa on kymmpitonnin äänikortti ja kymppitonnin kajarit (vanhaa rahaa), varmaankin jotain ammattilaisille tarkoitettua tavaraa =/

5. EpiSodi

EpiSodi Member

Trophy Points:
    16
    Mä olen miettinyt tota CREATIVE SB AUDIGY 2 ZS PLATINUM PRO korttia...Jos jollain sattuu siitä olemaan jotain kokemuksia niin niitäkin vois laittaa...

6. chopper

chopper Moderator Staff Member

Trophy Points:
    66
    Paljo tol paketil on hinta?

prossu/kovo/näyttis on parhaasta päästä jos ajattelee raha/teho vastinetta. Korista saa nopeamman kun asennat ajurit jolla saat kaikki 8 väylää käyttöön, vastaa melkein 9700 pro:ta.

Ihan hyvännäkönen paketti jos hinta on kohallaan.

Verkkokaupassa tuollainen paketti maksaisi ~750€.

7. chopper

Trophy Points:
    66
    Niin joo, tuo lg:n kombo asemalla on hintaa 80€. laittaisin vähän lisää ja ostaisin polttavan dvdaseman, halvimmillaan saa nykyään alle 200€.

8. EpiSodi

EpiSodi Member

Trophy Points:
    16
    Myyjä pyysi siitä 835€...Onkos se liikaa...???

9. juppe22

juppe22 Active member

Trophy Points:
    66
    Itellä on aika pitkälti saman lainen paketti nVidian näytön ohjaimella ja asuksen emolla. Onko tossa liikkeessä 333 MHz ja 400 MHz muisteilla hinnan eroa? Miksi ostat 400 MHz muistia, kun toi prossu ei tue sitä..?? Eli siis toimii vain 333 MHz nopeudella...

10. EpiSodi

EpiSodi Member

Trophy Points:
    16
    On niillä 1,4€ eroa...Eli siis ei oikeestaa oo...Ei kai se vaikuta toimintaan mitenkään...?Se myyjä oli sellasen sinne lyönä...Syytä en tiedä...

11. akukalle

akukalle Regular member

Trophy Points:
    26
    kannattaa kattoo kans www.bulldog.fi sisus kalut on siä halvempia ku verkkokaupas... Mut kotelot yms kalliimpia...

12. chopper

Trophy Points:
    66
    835€ kasattuna on vielä ihan siedettävä hinta, "vain" 100€ liike ottaa kasaamisesta sun muusta.

Jossei löydy intressejä kasata niin mikäs siinä sitten. Selvitä minkälainen takuu on. Esim. "sittari" koneissa takuu raukeaa kun kerran on kopan avannut.

Jos tarpeeksi jaksoi väittää niin meni takuuseen vaikka koppa olisikin avattu.

Koita pummia näppis/hiiri ainakin mukaan jossei löydy omasta takaa ;)

13. chopper

Trophy Points:
    66
    Vastaavat halvimmat kombonentit tuolla buldog.fi:ssä maksoi ~810 € kun laskeskelin tylsyyteeni.

14. Adder_78

Adder_78 Guest

Kannattaa ite kasata tai laittaa joku kaveri kasaamaan... tarjoaa vaikka parit kaljat vaivanpalkaks :eek:)

15. jrageous

jrageous Guest

Joo.. Hyvän näkönen paketti on..
    Mut kyllä monta kertaa kannattaa ajatella kokoavansa osista kokoonpano. monta kertaa kun kattoo vähän mitä ostaa ja mistä, ni säästää parikin "sixpäkkiä"...

Mut jos ei oo resursseja kasata itse, niin ei sille mitään sitten voi

16. EpiSodi

EpiSodi Member

Trophy Points:
    16
    Joo kyllä mä luulen et se on nyt vaan parempi antaa kasata siellä liikkeessä...Lueskelin tossa pikkasen jotain juttuja ja sain sieltä sellasen käsityksen et ku mulla on tää win xp pro et joutusin sen uudelleen aktivoimaan kun pistään uuteen koneeseen...Onko totta???

17. 69theye

69theye Guest

Tottahan se on, mutta melkein pienin mutka koneen kasaamisessa. Vaativin vaihe on prosessorin tuulettimen asentaminen, jossa helposti katkoo emolevyn/prosessorin/molemmat.

Prosessi onnistuu kylla ensikertalaiseltakin, kunhan on tarpeeksi malttia matkassa. Itse ostin ensimmaisen koneeni aikanaan paloina enka sita ennen ollut kuin kerran nahnyt yhden koneen sisalta. Mitaan ei hajonnut.

18. toukkaman

toukkaman Guest

Eiköhän tuossa paketissa ole kaikki kohdallaan. Mikään osa ei ole pullonkaulana. Muisteja kannattaa olla 2 kpl. Eli 256 x 2 = 512. N-force2 piiri ajaa muisteja pareina.

Kannattaa todellakin ostaa 400:ta muistia ja "alikelottaa" ne 333:ksi, sitten saat laskettua CAS:sit alas. Nousee varmasti suorituskyky ja hintaero muisteilla on pieni.

Share This Page