ennen vanhaan se kun ei sitä ollut. jos mä ostan 50 euron pelin niin mielummin niin että joku just olis sen vetäny itselleen laittomin keinoin. pelibisnes kun on suurempaa kuin elokuva bisnes. ja jos nykypeleissä ei olisi kunnon suojauksia niin elokuvabisnes menisi ohi.ja se voisi tarkoittaa sitä että pelien tekeminen menisi joissakin tapauksissa kannattamattoman puolelle. ja se näkyisi siinä että pelejä (hyviä) ei tehtäisi niin ahkerasti. eli me pelaajat olisimme siinä suurempia häviäjiä! pelit on kyllä kalliita, mutta se ei ole peruste jos niitä kopioisi.toki vanhempia pelejä voisi laittaa nettiin enemmän ilmaisversioina. nyt niitä on vähän harvakseltaan, niitä pelejä jotka ovat ilmestyneet pc:lle
Eipä ne suojaukset nyt kummoisia ole, jokainen on tähän mennessä kierretty keinolla tai toisella. Joskin Starforcen ja Tageksen kanssa on vasta-alkajat ehkä hieman hukassa. Paras suojaus on kuitenkin cd-key jolla pääsee nettiin pelaamaan (vain ostetun mukana tulee netissä toimiva), ilman alkuperäistä saa tyytyä kräkättyihin yleensä paskasakkia sisältäviin servuihin jossa peli nautintoa ei oikein saa. Itse olen ostanut monet pelit juuri tästä syystä.
Kuten sniperfin mainitsi aidon cd-key:n varsinaisesti tarvitsee vain nettipeleissä, yksin pelissä ei paljon ole väliä mistä pelinsä hankkii, se toimii kuitenkin. Juuri nettiominaisuudet tekevät joistakin peleistä todella suosittuja.
Ensin latasin demon, sitten jäin koukkuun battlefield 2:seen, oli pakko ostaa ihan älyttömän siistiä netissä... vois vaan olla enemmän niitä rankattuja servuja siellä...
...ja vois olla enemmän MP-demoja peleistä. Ihmeellistä että jotkut firmat ei tajua multiplayer-demon merkitystä pelimyyntiin (liekö sitä tutkittu edes...?). Itse en ainakaan osta nettipelejä edes arvostelujen perusteella, vaan pakko on päästä itse tahkoamaan ennenkuin tietää sijoittaako pennejä siihen vai ei. Ja toisaalta on hyvä saada selville pyöriikö peli jouhevasti omalla koneella ennenkuin maksaa siitä sen 50€.
hmm... mistä kumipuu on saanut päähänsä että nykyisissä peleissä olisi hyvät suojaukset? Okei, myönnettäköön että on muutama hyväkin suojaus tällä hetkellä jotka aiheuttavat harmaita hiuksia cräkkääjille, mutta harvassa ne ovat eikä ko. suojauksia käytetä kuin muutamissa peleissä. Hyviä suojauksia, pah! Age of Empires III joka julkaistaan virallisesti käsittääkseni ensi viikolla (18.10) on ollut netistä haettavissa crakin kanssa jo viikon päivät... että se niistä suojauksista.
Mutta se on eri asia onko se pelkkä viruksia sisältävä fake -tiedosto vaiko oikea (no melkein oikea) peli.
Yhdessäkään oikeassa scene julkaisussa ei tähän mennessä ole ollut virusta ja ei oikeat on nuketettu ajoissa.
No kaveri kertoi innoissaan että se saa eMule:n kautta San Andreaksen vaikka sen julkaisuun oli kuukausi. Kun se vihdoin sai sen niin se nyyhkytti että ei toiminu, tuli vaan virusta ja paha mieli.. Editti: Muotoilin lauseen uudestaan.
Tämä on jo tuttua tarinaa ja pitää kutinsa,muulista ja kazaasta ladatut kotikutoiset julkaisut ovat 99% juuri sitä itseään.
aikanaan puhuttiin että suojaus olisi hyvä, ja kun ostan nyt ja jatkossa pc-pelini originaaleina niin ei tarvitse miettiä onneksi noita asioita.dvd- levyissä oli suojaus huippuluokkaa kunnes sekin purettiin.
tähän mennessä kyllä kaikki pelit mitä olen tahtonut on netistä löytynyt.. kuitenkin kaikki mitä tahtoo oikeesti pelata, eli netissä on tullu ostettua.. että siinä sitä pelibisnestä sitten tuetaan.. ^^ ps. mä sain kyl ihan toimivan GTA SA:n..
Kyllähän se niin on, että jos hyvän pelin löytää niin varmin tapa koettaa saada sille jatkoa on käydä ostamassa se itsellekkin. Ja saahan sillä todellakin sen virallisesti toimivan nettipelin ja muutenkin hyvän mielen jos pelistä kerran pitää. Ja kuten sniperfin sanoi, ei noista mainituista verkoista otettuja "released by eino epävarma" julkaisuja lataillessa kannata ihmetellä jos tulee kaikkea epäilyttävää mukana.
Toca Race Driver 2 julkaistiin 4/2004 ja crakattu versio julkaistiin 10/2005. 1,5v suojauksen murtamiseen.
Key-generaattoreilla ei onnistu sellaiset avaimet joilla voi pelata netissä (ainakaan virallisilla servuilla joissa pelaaminen on mielekästä). Toca 2:n starforce3 suojaus murrettiin vasta hiljan, mutta suojauksen pystyi kiertämään ja peliä pelaamaan ajat sitten.
Kyllähä se niin on että,noita yksinpelejä tulee joskus napattua netistä. mutta,nettipelit olen ostanu ihan kaupasta kuten varmaan kaikki muutkin.Ei sitä kuitenkaan jaksa alkaa värkkään key generaattorien kanssa,ja muutenkaan.Ku pelit ei ne nyt hintavia ole loppujen lopuksi alkuperäisenäkään...