Kävi sellainen vahinko et piti tehdä wintoosan korjausasennus mut tein täydellisen uudellen asennuksen ja nyt kysyisin et onko mahdollista saada vielä kiintolevylt edes joitain tiedostoja takaisin. LOL....kun olin.
Joidenkin lähteiden mukaan se tieto ei totaalisesti tuhoudu kiintolevyltä edes kiintolevyä formatoidessa. Tästä haluan itsekin ehdottomasti tietää lisää jos jollakulla on tästä tarkempaa tietoa.
GetDataBack from NTFS on hyvä ohjelma tuohon tarkoitukseen. Tuolla olen saanut muutaman kerran ongittua tietoja takaisin kovalevyltä. Saattaa kyllä olla niin paska mäihä että windowsin asennus on kirjoittanut tietoja juuri niiden palautettavien tiedostojen päälle niin silloin palautus ei vällämättä onnistu. Tiedostojen palauttaminen samalle kovalevylle ei onnistu joten tarvitset toisen kovalevyn minne palauttaa tiedostot tai laittaa tuon kovalevyn toiseen koneeseen kiinni.
Varmasti jotain, mutta tuskin mitään merkittävää (ellei takaisin haluamiasi tiedostoja ole vähän) ja koko ajan tilanne huononee jos nykyinen järjestelmälevy on sama kuin tuo päällekirjoitettu (eli levylle kirjoitetaan koko ajan uutta tietoa entisen päälle).
Onhan noita firmoja, jotka kaivaa hajonnestakin kovosta datat. Suomalainen, joka on 0€, jos eivät onnistu. Eli kunnon ohjelmiakin on, koska tietoturva kovon tyhjentäjät kirjoittaa 7 kertaa päälle, ennenkuin on "tuhottu". Ne haistaa mikä bitti on ollut aiemmin ko. kohdassa. Kerran itse tuhosin ison työn vahingossa. Asensin file-recovery (joka on perusvirhe, koska kovoon ei saa kirjoittaa mikään, mitään, että toimivat). No se löys 3 vuotta vanhoja poistettuja, jotka olis voinnut palauttaa. Ei löytänyt mun kadonnutta. Poista tiedosto siirtää sen roskakori kansioon. Roskakorin tyhjennys (tai shift-poista) kirjoitta FAT (tilanvaraus) taulukkoon tiedon, että ko. kohtaan saa kirjoittaa dataa. Siinä ei ole tiedoston x dataa. Jos ko. alueelle on joku file bittejä lyönnyt, ei sitä entistä takaisin saa. Täysasennuksesta tulee mieleen, kirjoittiko winukka fatin uusiksi? Voit tarvita järeämmän kuin perus file-recovery.
MikroMake ...... on varmaankin hyvät ohjelmat mutta vika onki ny siinä et ei ne enää löydä sellaisia tiedostoja mitkä oli niinku ennen winukan uudelleenasennusta. neljä ensimmäist kokeilin nyt eka alkuun ja kaikilla sama juttu.