Open GOP - Closed GOP

Discussion in 'DVD-R -keskustelu' started by kymppi2, Nov 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kymppi2

kymppi2 Member

Trophy Points:
    11
    Eli tuo samainen ongelma mistä täällä on aiemminkin puhuttu, mutta ratkaisua en ole löytänyt. Sen olen oppinut mitä GOP tarkoittaa jne. Mulla on työn alla tv-sarjan tallennus dvd:lle ja tuo tallentava dvd-laitokseni ilmeisesti tallentaa nuo ohjelmat open gop:na levylle, josta olen ne ripannut pc:lle dvd shrinkillä ja teen menun yms säätöä dvd-lab prolla. Dvd-lab ilmoittelee juurikin tästä open gop ongelmasta, mutta sivuutin tuon turhana. Lopputuloksena on kuitenkin se että chapterit ei toimi ja dvd-soittimen kello nollaantuu aina reilun minuutin jälkeen. No sillä nyt ei ole merkitystä, mutta pienenä lisänä levyn toisto katkeaa jos pikakelaa. Dvd-labin tools valikosta löytyi mielenkiintoinen rewrite GOP timecode ja toki laitoin ruksin kohtaan create/use frame index for better chapter accuracy-kohtaan, mutta tilanne ei muutu mihinkään. Ajattelin sitten alkaa selvittämään miten saan suljettua nuo GOP:t, mutta mitään softaa ei ole toistaiseksi eteen tullut. Materiaali on dvd-muodossa VOB:na enkä haluaisi muutella sitä edestakaisin, ellei ole ihan pakko. Onko jotain ripperiä tai encoderia joka osaa siirtää VOB:t DVD:ltä koneelle varustettuna ominaisuudella close GOP?

Kiitos.

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page