Osaako joku luoda ohjelman

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Juho92, Mar 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juho92

Juho92 Guest

Osaisiko joku teistä viisaista ihmisistä tehdä tuollaisen ohjelman tai haluamani korjaukset tähän ohjelmaan. Ohjelma, jota tarkoitan on sellainen, johon saa kirjoitettua esim. 100 tv-ohjelman nimeä ja ohjelma saa kysymysten perusteella laitettua ohjelmat paremmuusjärjestykseen.

Lisää tietoa löydätte tästä linkistä: http://www.aapeli.com/community/forums/topic/159648?page=1 Tunnukseni on Mr Sharpshooter, joten voitte lukea ongelmani kokonaisuudessaan.

Itse en siis osaa tällaista ohjelmaa tehdä, joten olisin todella todella kiitollinen, jos joku teistä osaisi tuon ohjelman tehdä tai muokata tuohon Probest -hahmon ohjelmaan nuo muutokset, joita viime viestissäni olen ilmoittanut.

Olen jo kauan halunnut tällaisen ohjelman toimintaan ja vihdoin sain, mutta vielä siihen tarvitsee tehdä muutamia korjauksia..

Tämän viestini pohjalta Probest siis osasi tuollaisen ohjelman kehittää, mutta vielä muutamia korjauksia siihen pitäisi tehdä ja Probest ei tunnu osaavan enää auttaa. Ajattelin, että täältä löytyisi viisaampia ihmisiä:

Sattuuko kukaan tietämään sellaista ohjelmaa, johon voisi kirjoittaa esim. 100 eri tv-ohjelman nimeä ja sitten se ohjelma kysyisi aina kahdesta vaihtoehdosta, kumpi on parempi. Näin se kävisi sitten jokaisen tv-ohjelman läpi ja aina, kun olen vastannut, kumpi kahdesta vaihtoehdosta on parempi, niin ohjelma laittaa ohjelmat aina paremmuusjärjestykseen.

Näin saisin helposti tehtyä vaikkapa Top-100 Tv-ohjelmat -listan. Tämä ohjelma olisi sitten enemmänkin hupiin, kuin hyötyyn. Toki hyötyäkin tästä ohjelmasta on.

Kiitoksia todella paljon sille, joka löytää tällaisen ohjelman jostain ja liittää linkin tänne. Olen kyllä erittäin kiitollinen, jos tällainen ohjelma on olemassa.

Tästä linkistä löytyy siis tämä ohjelma, jonka Probest teki: http://koti.mbnet.fi/xvo/Esimerkki.exe

Nämä korjaukset siihen vielä pitäisi tehdä:

Probest, voisit vielä yhden korjauksen tehdä tuohon ohjelmaasi. Ensimmäisenä se nimittäin kysyy 2. ohjelmaa, eikä ollenkaan ensimmäistä. Näin se myös kyselee esim. tällaisia turhia kysymyksiä (tyhjä ruutu) vai Pako?

Oisko jollain vielä sen verran hyvä matikkapäänuppi, että osaa laskea tällaisen laskun: Jos on 220 tv-ohjelmaa, niin montako kysymystä silloin täytyy esittää, jos jokainen ohjelma saa kertaalleen vastaansa kaikki muut ohjelmat yksi kerrallaan?

Huomioikaa, että Esim. Pako vs. Lost on jo kysytty, joten Lost ei enää haasta Pakoa, kun Pako on jo haastanut Lostin ja näistä parempi ohjelma on selvillä.

Eikös tällä menetelmällä pitäisi käydä niin, että ykkönen saa tällöin 219 pistettä ja viimeinen 0 pistettä ja välissä olevat saavata aina, niin että kakkonen saa 218, seuraava 217, seuraava 216 jne. Minulla menee jo matikkapää sekaisin tällaisesta laskusta, mutta olisiko jollain muulla parempi matikkapää?

Minä sain vastaukseksi huonolla matikallani 229 kysymystä. Olenko oikeassa?

Nyt taitaa kyllä kusta ja pahasti mun laskut, nimittäin koitin äsken niin, että laitoin 5 ohjelmaa ja 10 kysymystä, eikä se mielestäni kaikkia ohjelmia kysynyt toisiaan vastaan.. Tuloskin oli täysin väärä, mikä se oikeasti mielestäni on..

Joku varmaan osaa laskea noiden kysymysten määrän vähän paremmin..

Lisäksi tuo ohjelma taitaa vielä esittää samoja kysymyksiä, mitä se on jo aiemmin esittänyt.

Esimerkki:

Ohjelmien lukumäärä: 5.
    Kysymysten määrä: 10.

2. ohjelma : Pako
    3. ohjelma: Lost
    4. ohjelma: Selviytyjät
    5. ohjelma: Salatut elämät

Mikäli haluaa mukaan 5 ohjelmaa, niin silloin täytyy laittaa ohjelmien lukumääräksi 6, kun tuo ohjelma aloittaa vasta toisesta ohjelmasta ja kysyy aina yhden tyhjän ruudun yhtenä ohjelmana.

Kysymykset:

Kumpi on parempi Salatut elämät vai (VÄLI) ? - Salatut elämät
    Lost vai Salatut elämät? Lost
    Pako vai Lost? Pako
    (VÄLI) vai Lost? Lost
    (VÄLI) vai Selviytyjät? Selviytyjät
    Selviytyjät vai Pako? Pako
    Selviytyjät vai Salatut elämät? Selviytyjät
    Salatut elämät vai Lost? Lost
    Lost vai Pako? Pako
    (VÄLI) vai Pako? Pako

Tulokset:

: 0
    Pako: 4
    Lost: 3
    Selviytyjät: 2
    Salatut elämät: 1

Nyt tuo järjestys on mielestäni ihan oikea ja hyvin pisteellä aina vähenee, kun on kyseessä huonompi ohjelma, mutta tämä ohjelma kysyi nyt samoja kysymyksiä, jotka tummensin. Ohjelma ei sitten kysynyt ollenkaan esim. tätä kysymystä: Kumpi on parempi, Pako vai Salatut elämät?

Ohjelman ei siis pitäisi mielestäni kysyä samoja kysymyksiä, kuin aiemmin ja kaikkien ohjelmien pitäisi haastaa kertaalleen toisensa.

Ohjelmassa on siis vielä hieman korjattavaa, mutta mikäli et pysty korjaamaan tuota väli-ongelmaa ja tuota, että se kysyy samoja kysymyksiä uudestaan, niin tärkeitä kuitenkin on se, että jokainen ohjelma haastaa vähintään kertaalleen toisensa .

Montako kysymystä minun siis tällöin pitäisi laittaa?

Hmm.. Vaikka laittaisin 5 ohjelmaa ja 100 kysymystä, niin voihan ohjelma tehdä senkin tempun, että kysyy vaikka 50 kertaa saman kysymyksen ja loput kerrat vaikka jonkun toisen kyssän, joten eihän näin tule todellakaan oikeaa tulosta..

Pystytkö Probest tai joku muu korjaamaan vielä nämä pienet ongelmat? Kiitän jo etukäteen.

Kertokaas vielä se kysymysten määrä, jos minulla on 220 ohjelmaa ja haluan kaikkien ohjelmien haastavan toisensa, eikä olisi tuota ongelmaa, että ohjelma esittää samoja kyssiä monta kertaa..

Haluaisin siis oikeanmukaisen tuloksen ja mielestäni sellainen olisi se, että ykkönen saa esim 4 pistettä, jos ohjelmassa minulla on 5 ohjelmaa ja kakkonen 3 pistettä jne. Eikös näin kaikkien ohjelmien myös pitäisi haastaa jokainen muu ohjelma kertaalleen, jotta saan oikean tuloksen? Vai olenko väärässä?

Toisen kerran, kun sitten kokeilin noilla samoilla 5 ohjelmalla ja vastasin samalla tavalla, eli aina se parempi ohjelma voittaa, mikä tuolloinkin, mutta nyt ohjelma kyseli eri kysymyksiä ja tuloskin on eri:

(VÄLI): 0
    Pako: 4
    Lost: 4
    Selviytyjät: 2
    Salatut elämät: 0

Vaikuttaako kysymysten määrä tähän ongelmaan?

Osaisiko joku teistä nämä ongelmat korjata suoraan tuohon ohjelmaan tai sitten teette alusta asti uuden samanlaisen ohjelman, mutta noiden korjausten kera. Olen erittäin kiitollinen sille, joka osaa nuo korjaukset tehdä.

Varmasti teistä joku osaa ne myös tehdä, on tällä sivustolla sen verran viisasta väkeä..

Last edited by a moderator: Mar 26, 2010
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page