Ostamassa Uutta Konetta;)

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by BitterEnd, Dec 29, 2004.

1. BitterEnd

BitterEnd Member

Trophy Points:
    11
    Olisi tarkoitus ostaa uusi kone, ihan sellaiseen normaalikäyttöön, ei taida tulla paljoa pelailtua. Enemmänkin kuvankäsittelyä, leffoja ja musaa, netti..
    En tiedä näistä asioista paljoa, joten ajattelin kirjoitella tänne, kun ei sinne Anttilan KodinElektroniikkaOsastolle viitsi mennä arpomaan ja olemaan helposti huijattavissa;)

Eli voisiko joku olla kovin ystävällinen ja laittaa vaikkapa aivan lyhyesti, et millaista HooWeetä kannattaisi em tarkoitukseen ostella..

Netistä olen yrittänyt Ihan Itse selvitellä, mut tuntuu et sivuilla joko lähdetään pyörän keksimisestä tai sit sellaisiin..ömm..'monimutkaisiin' juttuihin..

-Kiitos, Paljon-

2. Guruttaja

Guruttaja Regular member

Trophy Points:
    26
    Parhaan saat kun keräät osat itse. Jos minä hankkisin, lähtisin liikkeelle suunnilleen seuraavista komponenteista:

Prossu AMD 64 bit, ehkä 3000+ malli
    Emolevy Prossun kanssa yhteensopiva Epox
    Näytönohjain EDULLINEN Radeon 9800 tai 9600 piirisarjan kortti, esim Sapphirelta. 256 Mb muistia
    Keskusmuisti(t) yhteensä 1024 Mb DDR
    Kiintolevy(t) 2 x 120 Gb - 200 Gb SATA levyt.
    Tämä siksi, että suurten pakettien, kuten leffat, purkaminen ja käsittely on huomattavasti nopeampaa kun se tehdään fyysisesti kovalevyltä toiselle.

+ perusroinat kuten polttava DVD, netti tarvikkeet, hyvät tuulettimet jne, vähän tarpeen mukaan

Jos ostat AMD:n prossun, kannattaa panostaa koteloon ja etenkin tuuletukseen. Minä en sitä aikoinani tehnyt ja nyt se on edessä.

Näin minä tekisin, varmasti on muitakin vaihtoehtoja.

3. BitterEnd

BitterEnd Member

Trophy Points:
    11
    Kiitos paljon tiedoista!
    Eiköhän nuo anna jonkin verran suuntaa..
    Ja mukavaa UuuttaVuotta kaikille täällä!

Share This Page