http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/311130 tuossa moderaattori lukitsi foorumin jotta ei tulisi laittomia linkkejä crackeista ja mainitsi lopuksi, että ongelma saatiin korjattua laittomalla tavalla. niin eikös sen pitäisi olla laillista käyttää no-cd crackia jos on ostanut ja omistaa oikean version pelistä? silloinhan kuitenkin rahat ovat menneet pelintekijöille, mutta ei käytä vain sitä virallista levyä. voiko tuollaisestakin tilanteesta rapsahtaa sakkoja?
eiköhän tuo ole laitonta, mutta jos joku siitä jää kiinni niin on jo aika taituri tuossa jannejt varmaan tarkoitti, että foran sääntöjä on rikottu?
crackit eivät ole pelin valmistajan tekemiä ja näin rikkovat tekijänoikeuksia / lakia. myös aD:ssä sääntöjä rikotaan tässä tapaukesssa.. päätin sulkea ketjun koska keskustelu olisi jatkunut crackeistä ja ehkä joku uusi käyttäjä olisi jopa saattanut linkitellä johonkin crackiin..
OFFTOPIC: jos välttämättä haluaa pelata pelejä ilman cd:tä/dvd:tä kannattaa kokeilla GameJackalia, tuntuu aika toimivalta ratkaisulta... ---> www.gamejackal.com
Onko näin ? Mielestäni ostamaansa peliä saa muokata niin paljon kun huvittaa,mutta näitä muutettuja tiedostoja ei saa levittää & myydä ilman oikeuksien haltijan lupaa. Eri asia on se,että keskustelu kräkeistä ja vastaavasta on kielletty foorumin säännöissä, se on täysin yksiselitteistä ja riittävä peruste ketjujen lukotukseen/poistoon.
olen sniperfin:in kanssa samaa mieltä. ymmärsin kyllä miksi Jannejt sulki keskustelun. vieläkin jäi vaivaamaa tämä että silti, sakkoja vai ei sakkoja?
Njaa-a. Monet kokee tollaset no-cd crackit pelin modifikaatioina. Jos pelissä on bugi, ja eikä päivitystä ole, joku näppärä koodaaja voi tehdä oman "unofficial" -päivityksen. Jos joku haluaa pelata peliä ilman, että joutuu laittaa aina joka kerta levyn pesään, niin toinen näppärä koodaaja voi tehdä oman säädön. Mutta sitä en tiedä, että onko sellaiset crackit laillista uploadaa nettiin kaikkien ulottuville. Vähän offtopic mutta tuli mieleen yks demo. En nyt muista peliä, mutta ubisoftilta se peli oli. Instaan demon ja käynnistän, sitten alkaa valitus. Demossa oli StarForce. WTF!? DEMOSSA!! Olin silleen, että ei hyvää päivää. Niiku, "hei tässä on ilmainen demo, mutta et saa sitä jakaa muille!" No juu, kyllähän se on hyvä suojata peli ihan heti demosta lähtien. Mutt on vain toi starforce yks m*lkku. ^_^ LISÄYS: Niin ja unohtui ihan itse asia. Eli siis piti käydä ohjelma, joka kiertää ton starforcen, että pääsin pelaa sitä demoa. Suuri vaiva, paska demo. ;\
hehe aika hyvä juttu Taikatimo itsekin aina vihannut starforcea, jostain kumman syystä ei tykkää mun hardwaresta tai jotain koska keksii aina jotain valittamista. joo kieltämättä meni vähä offtopickiksi. pakko kyllä mainita että nykyinen tekiänoikeuslaki on pikkasen epäselvä minusta.
Must tuntuu että se eduskunta touhu on menny iha pelleilyksi. Toni halme eduskunnassa? Ja karpela jää kiinni piraatti laukkujen käytöstä ja oli itse päämiehenä viemässä eteenpäin tekiän oikeus lakia.. Taitaa suomen eduskunnan jäsenet olla vaan eu:n koiria..
Tuo Starforce on noissa demoissa ihan syystä, jos sitä ei olisi demossa niin kauppaversion starforce olisi mahdollisesti paljon helpommin kierrettävissä kun voisi käyttää tuota demon starforcetonta koodia tuon suojauksen kiertämiseen korvaamalla se "suojattu koodi" starforcettomalla koodilla.
Juu niin on, niinhän mä totesinkin. Kyseinen suojaus ei vain ole käyttäjäystävällinen, vain harmia ja harmaita hiuksia sanon minä. HoMM5 -peli odotan innolla (into määrä: heti Oblivionin jälkeen ;D ), ja tietenkin meikäläisen tuurilla Ubisoft on pelin julkaisia. =\
En tarkoittanut tuota vastaväittämäksi, monelle vaan tuo Star Force tuntuu suurelta pahalta tai yhtä pahalta kirosanalta kuin DRM, niin ajattelin vähän selventää tilannetta heille miksi tuo Starforce pyörii noissa demoissa mukana. Olen pahoillani jos loukkasin jotain edellisellä postauksellani.