En tiedä meneekö nyt ihan oikeaan osioon, mutta tässä nyt silti Eli tilasin noin kuukausi sitten Hardwareversand:sta. Oli siis tarvetta muutamille erityisen edulliselle tuotteelle. Kaikki sujui tilausta myöden moitteettomasti ja ohjeet maksamisesta summineen sähköpostiin, eli siis maksu etukäteen. Tässä varmaan tuli sitten tehtyä se suurin töppäys. Rahat meni. Mitään toimitusta ei alkanut kuulumaan. Tuli ilmoitus, että jos en maksa tilausta, niin se peruutetaan. Tällöin lähetin heille kuitin sähköpostin liitteenä todisteeksi. Tämän jälkeen tuli viesti, jossa kerrottiin kokonaissummaksi eri määrä euroja mitä alunperin oli pyydetty ja minkä olin maksanut. Yllättävintä oli että summa oli pienempi, kuin minkä olin jo maksanut. Tilaus peruttu heidän toimestaan. Viestitin jälleen, että minkä summan ja mille tilaukselle olin maksanut. Pyysin toimittamaan tuotteet tai palauttamaan rahat. Kuitti liitteeksi. Taas tuli viesti, jossa jälleen kerran pyydettiin eri summaa, kuin minkä olin maksanut ja kuin mitä viimeksi pyydettiin. Ylläri ylläri, tämä pyyntö oli vielä aikaisempia alhaisempi. Taas vääntämistä rautalangasta, kauniisti pyytämistä toimituksesta tai rahojen palautusta. Ja loppuun vielä napakka kommentti viranomaisista. Ihan turhaa kaikki. Miten helvetti nuo pässit siellä Saksassa saa toimittamaan tilatut ja maksetut tuotteet tai palauttamaan rahat? En pitänyt tuota ihan noin epäluotettavana toimijana tällä alalla. No mitähän tästä pitäisi oppia... rahaa meni noin 300 euroa. Ei ainakaan pidä maksaa etukäteen laskulla noihin firmoihin yhtään mitään.
Erikoinen tilanne kieltämättä. Itselläni ei ole ollut ongelmia ko. puljun kanssa. Suosittelen ottamaan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, sieltä osattaneen neuvoa eteenpäin.
Erikoinen tilanne kieltämättä. Itselläni ei ole ollut ongelmia ko. puljun kanssa. Suosittelen ottamaan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, sieltä osattaneen neuvoa eteenpäin.
Nappaa yhteyttä kulutaja asiamieheen, ja kysy miten kannattaa toimia jos liike on Saksassa ja selitä tilanne. Luultavasti osaa vähintääkin neuvoa mihin kannattaa ottaa yhteyttä, jos hänen vaikutusvaltansa ei riitä.
Joo täytyy ottaa heti maanantaina yhteyttä. Harmillista vaan että aikataulu asian setvimiseen on varmasti pitkä. Tympäsee vaan kun vastapuolen mielenkiinto asian hoitamiseen on ihan nollissa. Tuskin heidän yritysstrategiansa perustuu osan asikkaiden huiputtamiseen. Mutta jos meitä on muitakin samassa liemessä tämän firman kanssa, niin mielelläni otan yhteyksiä vastaan.