Ostoksia Saksasta, Hardwareversand

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by ajantaso, Mar 23, 2012.

  1. ajantaso

    ajantaso Guest

    En tiedä meneekö nyt ihan oikeaan osioon, mutta tässä nyt silti :)

    Eli tilasin noin kuukausi sitten Hardwareversand:sta. Oli siis tarvetta
    muutamille erityisen edulliselle tuotteelle. Kaikki sujui tilausta myöden
    moitteettomasti ja ohjeet maksamisesta summineen sähköpostiin, eli siis
    maksu etukäteen. Tässä varmaan tuli sitten tehtyä se suurin töppäys.

    Rahat meni. Mitään toimitusta ei alkanut kuulumaan. Tuli ilmoitus, että
    jos en maksa tilausta, niin se peruutetaan. Tällöin lähetin heille kuitin
    sähköpostin liitteenä todisteeksi. Tämän jälkeen tuli viesti, jossa kerrottiin
    kokonaissummaksi eri määrä euroja mitä alunperin oli pyydetty ja minkä olin maksanut.
    Yllättävintä oli että summa oli pienempi, kuin minkä olin jo maksanut.
    Tilaus peruttu heidän toimestaan.

    Viestitin jälleen, että minkä summan ja mille tilaukselle olin maksanut. Pyysin
    toimittamaan tuotteet tai palauttamaan rahat. Kuitti liitteeksi.

    Taas tuli viesti, jossa jälleen kerran pyydettiin eri summaa, kuin minkä olin maksanut
    ja kuin mitä viimeksi pyydettiin. Ylläri ylläri, tämä pyyntö oli vielä aikaisempia
    alhaisempi.

    Taas vääntämistä rautalangasta, kauniisti pyytämistä toimituksesta tai rahojen palautusta.
    Ja loppuun vielä napakka kommentti viranomaisista. Ihan turhaa kaikki.
    Miten helvetti nuo pässit siellä Saksassa saa toimittamaan tilatut ja maksetut tuotteet
    tai palauttamaan rahat? En pitänyt tuota ihan noin epäluotettavana toimijana tällä alalla.

    No mitähän tästä pitäisi oppia... rahaa meni noin 300 euroa. Ei ainakaan pidä maksaa
    etukäteen laskulla noihin firmoihin yhtään mitään.
     
  2. yussef

    yussef Regular member

    Joined:
    Sep 28, 2005
    Messages:
    370
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Erikoinen tilanne kieltämättä.
    Itselläni ei ole ollut ongelmia ko. puljun kanssa.

    Suosittelen ottamaan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, sieltä osattaneen neuvoa eteenpäin.
     
  3. yussef

    yussef Regular member

    Joined:
    Sep 28, 2005
    Messages:
    370
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Erikoinen tilanne kieltämättä.
    Itselläni ei ole ollut ongelmia ko. puljun kanssa.

    Suosittelen ottamaan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, sieltä osattaneen neuvoa eteenpäin.
     
  4. RatCon

    RatCon Senior member

    Joined:
    Jan 18, 2010
    Messages:
    9,502
    Likes Received:
    574
    Trophy Points:
    193
    Nappaa yhteyttä kulutaja asiamieheen, ja kysy miten kannattaa toimia jos liike on Saksassa ja selitä tilanne. Luultavasti osaa vähintääkin neuvoa mihin kannattaa ottaa yhteyttä, jos hänen vaikutusvaltansa ei riitä.
     
  5. ajantaso

    ajantaso Guest

    Joo täytyy ottaa heti maanantaina yhteyttä. Harmillista vaan että aikataulu asian setvimiseen
    on varmasti pitkä. Tympäsee vaan kun vastapuolen mielenkiinto asian hoitamiseen on ihan nollissa.
    Tuskin heidän yritysstrategiansa perustuu osan asikkaiden huiputtamiseen. Mutta jos meitä on muitakin
    samassa liemessä tämän firman kanssa, niin mielelläni otan yhteyksiä vastaan.
     

Share This Page