Kuten otsikkokin sanoo, ihmettelen noita punaisilla merkittyjä lukemia. Koneesta tulee kyllä ulos viileätä ilmaa joten onko kyseessä vain väärä hälyytys. Specsit allekirjoituksessa
BIOS-päivitykset ovat noita yleesä muuttaneet totuudellisemmaksi.... Ei olis eka kerta Asuksen porukalle.... T: Vesku
Eli ilmeisesti ihan virheellinen lukema. Koska muuten kone viileä ja kylmää ilmaa puhaltaa? En kyllä varmaan tuon takia viittisi BIOS-päivitystä tehdä koska koneenkaa ei muuten ole ikinä ollut ongelmia. Nuo ylikellotkin ollut päällä puolitoista vuotta jo. Lukuunottamatta resettiä viime syksynä poweri vaihdon yhteydessä.
Mitä noi Temp 2, 3 ja 5 tarkottaa? Ne ei välttämättä perustu mihinkään. Anturi ei käytössä = lämpötila yleensä jotain häröö. Ei paljoo tarvita et softat saa näyttään mitä sattuu. Itehän jäähdytin ratukkani -999 asteeseen. Sit vielä selitetään et AMD käy kuumana
BPVestillä pitää aina välillä skrapata näyttö kun menee kuuraan noin viileällä näyttiksellä... raaps raaps. Jep, softat usein sekoilevat ja varsinkin pyörimisnopeuksien suhteen. Ainakin jos tuulettimet ovat tosi matalilla kierroksilla. Oliskohan tuossa järkeä poistaa ohjelma ja asentaa uudelleen?
Juu ei kyllä ole aitoja lukemia prossulle... Johan noilla lämmöillä prossu sammuttais ittensä =) Hauskoja pikku fiboja näissä lämpötila-antureissa välillä...
Hahah, pienemmästäkin jo olis kone itsensä sammuttanut. : ) Kummasti tuo open hw monitor muutenkin nuo lämmöt näyttää. Kun hieman alempana on sitten ne oikeat cpu core lämmöt. Eipähän tarvitse kesällä erillistä ilmastointia helteillä! : ) Pitänee asentaa uusiks, vaikka eipä tuosta isompaa haittaa ole kun alempana sitten näkyy oikein merkatut lämmöt. Useammalla ohjelmalla asia varmistettu.
Jaahas _WindWaker_ vaihtoi profiilikuvan. Muutamat jäsenet ovat noin tehneet, no pointti foorumilla henkilöityy sitten jollakin tavalla. Ihan ok juttu. Kyllä käpälätuntuma vieläkin kertoo onko komponenteissa havaittavissa kuumenemista tai muuta kummallista. Kellotettuja masiinoita varsinkin kannattaa katsella tarkemmin, softat ovat suuntaa-antavia.
Joo, ajattelin että fiksumpaa esiintyä omalla pärställä. Silloin tulee aina helpommin mietittyäkin että miten asiansa ilmaisee. Itse olen ainakin tämän huomannut. Joo näinhän se on, mitä nyt oon tunnustellut niin komponentit eivät ole kuumia ja kotelosta tulee ulos erittäin viileätä ilmaa.