Outo juttu...

Discussion in 'PSP' started by mk993, Aug 5, 2008.

1. mk993

mk993 Member

Trophy Points:
    16
    Olen katellu YuoTubesta ym. kaikenlaisia videoita USB juttujen kanssa, ja niillä on aina hirveenä jotain kansioita kuten joitain ISO-kansioita yms. Minulla on vain Music, Photo, Savesdata ja System kansio. Onko mun PSP:ssä jokin vika vai onko joku erityinen syy?

2. Feron

Feron Active member

Trophy Points:
    66
    Onko PSP-konsolissasi Custom Firmware? Nimittäin melko suurella todennäköisyydellä näillä henkilöillä on Custon Firmware konsoleissaan.

3. mk993

mk993 Member

Trophy Points:
    16
    Eiiiii taida olla, mistä sellasen sitten saisi? Voiko sen netistä ladata?

4. Del1ter

Del1ter Member

Trophy Points:
    11
    voi mutta riippu kanssa että mikä firmware sulla nyt on psp:ssä

5. mk993

mk993 Member

Trophy Points:
    16
    Mistä sen näkee?
    Mulla on versio 2.81, mutta en tiiä että onko mulla koko firmwarea. Niin ja mulla on se fat versio, jos se vaikuttaa joteski?

6. Feron

Feron Active member

Trophy Points:
    66
    Tuo 2.81 on Firmware-versiosi. Firmware on laitteen sisäinen ohjelmisto, jota ilman PSP:si ei toimisi. Joten kyllä sulla siinä Firmware on. ;) Ja mikäli et vieläkään ole varma, niin näppäile PSP:si valikosta "Settings" -> "System Settings" -> "System Information" ja katso kohta "System Software". Siinä lukee, minkä Firmwaren PSP:si pitää sisällään.

Ja selvennyksenä vielä:
    Custom Firmware on kustomoitu/muunneltu laiteohjelmisto virallisesta Firmwaresta.

Custom Firmware poistaa tiettyjä rajoituksia PSP-konsolista. Se mahdollistaa mm. Homebrew (suom. kotitekoisten) ohjelmien ja pelien käytön sekä PSP-pelien varmuuskopioiden käytön.

Eli ne näkemäsi ISO-nimiset kansiot olivat PSP-pelien varmuuskopioille tarkoitettuja kansioita.

Netistähän sen voi ladata, mutta sen asentaminen vaatii ensin ns. downgrade-toimenpiteen, eli Firmware-ohjelmiston alentamisen versioon 1.50. Ja riippuen Firmware-versiosta tuo toimenpide vaatii ns. Pandora's Batteryn tai Downgrader-ohjelman käytön.

Jos alkaisin selittämään tuosta lisää, niin tulisi piiiitkä teksti, joten selaileppa tämän keskutelualueen ketjuja.

7. mk993

mk993 Member

Trophy Points:
    16
    Kiitoksia erittäin paljon :D

8. mk993

mk993 Member

Trophy Points:
    16
    Onko se siis näin?

1) Lataan ton Downgrade jutun.
    2) Alennan PSP:ni 1.50 versioon tuolla Downgrade ohjelmalla.
    3) Ja sitten tuon Pandora Batteryn.

Ja noiden versioista ei sen kummemmin ole väliä?

9. Qimmo

Qimmo Regular member

Trophy Points:
    26
    Kato jos tää viestiketju auttais sut alkuun. Jos jotain jää epäselväks niin eikun tähän ketjuun kirjotteleen (siis tähän sun omaan =P)

Ja jos oot vähän pihalla tän sanaston kans niin täs ne on erittäin hyvin selitetty.

Last edited: Aug 9, 2008

Share This Page