Outo wlan-ongelma Lenovo T61 + Telewell 510

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Tnk, Jan 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tnk

    Tnk Member

    Joined:
    Aug 15, 2005
    Messages:
    33
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Eli ongelmana on se, että kyseisellä kokoonpanolla yhteys katkeaa n. 15-45 sekunnin välein, sitten se hakee yhteyden uudelleen erinomaisen laatuisena. Ja sitten vähän taustaa:

    Minulla on myös kahta muuta merkkiä wlan-modeemeja, zyxel ja d-link. Näiden kanssa T61 juttelee ihan hienosti. Noi modeemit on vaan muuten huonompia kuin toi telewell, ja haluisin saada siksi juuri sen käyttöön.Olen kokeillut myös toisella telewell-yksilöllä, mutta tuloksena on samainen pätkiminen. Myös toinen läppäri löytyy, IBM T43 joka toimii vallan loistavasti tuon telewellin kanssa.

    Toisin sanoen, mikään ei vaikuta vialliselta, vaan nyt on ilmeisesti joku asetus sillä lailla, että pätkii. Onko ajatuksia, mikä tuo asetus voisi olla? Olen koittanut muutamalla variaatiolla: tehdas-asetuksilla, ilman salausta, web-salauksella, vaihtanut kanavaa 1-9-11, vaihtanut b+g:stä käyttämään pelkkää b:t tai g:tä, mutta kun ei. Onko ehdotuksia? Uutta päivitystä modeemille en ole vielä kokeillut. Kertokaa viisaat, mitä tehdä.
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page