Mitä hyviä strategiapelejä maailmasta löytyy? Mieluusti saisivat olla vuoropohjaisia ja jos tämä ei ole mahdollista, niin pausetus olisi ainakin oltava. Siis etsinnässä peli, jossa vauhdikkuuden sijasta pääpointtina olisi rauhallinen miettiminen. Olen pelannut klaskikoita kuten Civilizationit, Galactic civilizationit, Master of orionit, Total warit, Jagged alliancet, ym., mutta nyt tuntuu, että hyvät strategiapelit ovat kadonneet. Ehdotuksia siis vain tänne, kaikki uudet sekä vanhat ehdotukset käy. Pelasin joskus nuorempana vuoropohjaista Close Comabat sarjaa ja sitä voisi olla mukava testata uudestaan. Googlettamalla se löytyy luottokortilla ostettavien joukosta, mutta pystyisiköhän sitä ostamaan mistään ihan normirahalla?
Sinne suuntaan on yksi minun lempipeleistäni ollut jo monen vuoden ajan Heroes of might and magic 3. Kyllähän noita close combatteja voi hyvällä säkällä löytää jostain Prismojen tai Anttiloiden alelaareista
Nythän tulee syksyllä uus civilizationi, oon virittäytynyt tunnelmaan jo hyvissä ajoin pelaamalla 4:sta.
Minkätyyppinen peli Caesar 3 on? Sim city tyyppinen, vai onko siinä jotain kaupungin rakentelun lisäksi? Onko kellään kokemusta Sid Meierin sotastrategioista? Muistan nuoruudesta myös Panzer Generalin mikä oli loistava olematta liian monimutkainen. Onkohan Panzer Generalin tapaisia (vuoropohjaisia) pelejä ilmaantunut? Civi on tietenkin tämän vuoden merkkitapaus strategiapuolella, kunhan olisivat saaneet siitä vähän samantyyppisen kuin kolmososasta.
Sim city tyyppinen. Jotain hyökkäyksiäkin siinä tulee ja voi rakentaa armeijaa (ellei sim cityssäkin voi).
Starcraft, Starcraft: Brood War ja tämän kuun 27:s julkaistava Starcraft II: Wings of Liberty ovat ehottomasti tutustumisen arvosia. Kaikki reaaliaikanaksuja.
Joko olet pelannut Steel Panthersia? Todella massiivinen hyvä ja (nykyään) ilmainen peli. Löytyy täältä
Jees, kiitokset hyvästä vinkistä. On päässyt lipsahtamaan ohi vaikka joskus muistaakseni luinkin siitä. Toimiihan tuo Steel Panthers myös uudemmilla koneilla (i920, gtx 295) ilman että tarvitsee asentaa mitään lisäosia?