kone jumahti .... Ubutu on ollut asennettuna pöytäkoneella, jossa myös windows xp ja se pääasiallisessa käytössä.Koneen huoltaja asensi Ubutun ja koskaan se ei ole kiehtonut... Kun kone avataan naputtelen windowsin auki, muuten se avaa itsensä ubutulla. No, nyt kävi niin, että avastin päivitys pyysi koneen sulkemaan, että saisi hommansa loppuun. Niin tein, käynnistin uudelleen , mutta en windowsia napasauttanut, vaan se meni ubutulle ja nyt sitten ei toimi mikään !! ! Error 18, siinä syy Nyt tarviaisin apua henkilöltä, joka antaa minulle aivan yksinkertaiset ohjeet ja suomeksi vielä. A-p-u-v-a Kone ei hyväksy minkäänlaista levyä tms. , että laukeaisi... Sen avauduttua painaessani deleteä se siirtyy tiaan jossa useita kohtia järjestelmästä...ja nähtävästi ubutusta??? En uskalla mitään painella, kun en ymmärrä. GRUB loading, please wait.... Error 18 ... ja vaikka kuinka odotan ei tapahdu mitään ... Joten onko mitään tehtävissä ??? Liekkö Joensuun/Reijolan alueella kaiken jo kokeneita tietokonekorjaajia, jotka edulliseen hintaan käy koneen laittamassa ok kuntoon???
Toisin sanoen Winukan MBR on menny jotenkin vinksalleen ja tarvitset Windowsin palautuslevyn jonka korjaustoiminnon kautta korjaat MBR:n.
Kiitos selvästä vastauksesta. Nyt onkin ongelmani se, että miten saan ladattua tuon kyseisen ohjelman, kun se koko asema ei reagoi. Vai liekkö tuossa ohjelmassa sellainen ominaisuus, että se käynnistää sen? Kyllä minä olen niiiiiiiiiiiin avuton näissä... Kiitos sinulle avustasi