Päivitys ongelmia (windows update)

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Wenge, Feb 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wenge

    Wenge Newbie

    Joined:
    Jan 10, 2014
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    1
    Käytiksenä on windows 8.1. Ongelma on siinä, että koko 9kk ajan, kun olen käyttänyt kasia päivitykset eivät ole latautuneet automaattisesti windows updatesta, vaikka asetuksena oli monta kuukautta "asenna päivitykset automaattisesti", niin mitään ei ikinä tapahtunut, vaan piti manuaalisesti käydä lataamassa/asentamassa. Ilmoitti kyllä päivityksistä keltaisella tekstillä kirjautumisen yhteydessä. Manuaalisesti latasin/asensin päivitykset onnistuneesti joka päivä.

    Eli päivittäin tulee defenderiin ja joka kuukauden toisena tiistaina muut tietoturvapäivitykset defenderin lisäksi. Vaihdoin yhteyden myös ei käytön mukaan laskutattavaksi, mutta ei ole auttanut.

    Sitten vaihdoin asetuksen "tarkista päivitykset,mutta anna minun valita, ladataanko ja asennetaanko ne", koska automaattisesti eivät onnistuneet. Tällä asetuksella sain päivittäin samaisen keltaisella tekstillä olevan ilmoituksen kirjautumisen yhteydessä, että uusia päivityksiä on saatavilla jne. Päivitysten lataus/asennus manuaalisesti onnistui aina.

    Tämän viikon tiistain kuukausittaisten tietoturvapäivitysten jälkeen ei ole enää keltaista tekstiä näkynyt.
    Olen joutunut manuaalisesti tarkastamaan päivitysten saatavuuden, ja sen jälkeen laataamaan/asentamaan ne. Eli ei edes ilmoita enää päivityksistä, niin kuin maanantaina vielä teki.

    Lisäksi olen huomannut, että joka kuukausittaisten tietoturvapäivitysten jälkeen ikään, kuin joku ominaisuus lähtisi pois. Ensin hp support assistantin automaattiset päivitykset eivät toimineet, samoin kuin ei windows updaten. Sain muuttaman päivityksen ladattua/asennettua manuaalisesti, koska automaattisesti ei onnistunut. Sitten joidenkin kuukausittaisten tietoturvapäivitysten jälkeen hp support assistant lakkasi toimimasta. Asensin uudeelleen, mutta ei vaan lataa/asennu sen ehdottamat tärkeät päivitykset. Luovutin tämän kanssa.

    Windows updaten kansa luovutin automaattisten päivitysten kanssa jo ihan alussa, koska ei toiminut. Otinkin tavakseni asentaa, joka päivä manuaalisesti noi päivitykset, joista tuo keltainen teksti kirjautumisen yhteydessä ilmoitti. Mutta ei ilmoita enää.
    Varmaan maaliskuun toisen tiistain tietoturvapäivitysten jälkeen menee windows update "rikki", kuten kävi hp support assistantille, sekä defenderin automaatisille pikatarkastuksille.

    Varmaan ne hp:n päivitykset pitäis asentaa, koska kone toimii vain "paras suoritusteho" asetuksella. Ennen tuon asetuksen laittamista joulun jälkeen koneen näyttö jämähti kerran viikossa, muttei enää. On toiminut tammi-, helmikuun ilman noita jämähtämisiä.

    Tulipa pitkä vuodatus. Eli ongelma tiivistettynä on se, että windows update rikkoo jonkun ("automaattisen") ominaisuuden kuukauden toisen tiistain tietoturva päivitysten jälkeen. Toisessa koneessa seiska ja kaikki toimii moiteetta.
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page