Päivitys osaa koneesee

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by Teussi, Nov 19, 2011.

1. Teussi

Teussi Member

Trophy Points:
    11
    Oon täs nyt pitemmän aikaa funtsinut AMD ja Intelin väliltä. Oon saanut nyt päätöksen ja AMD taitaa olla valintani, koska luin että Intelillä on eroa vaan siinä, että enemmänki johonkin hifistelykäyttöön siitä on hyötyä kuin ottais samanlaisen AMD ja puolet halvemman. Itellä kun ei tule muuta tarvetta kuin vähän pelailtua ja surffailua netissä ja leffojen katselua. Ja kun ei ole hirveesti miljoonia toho Inteliin panostaa nii tyydyin AMD settiin mikä sekin näytti mukavalta ja luin täältä että AMD ei todellakaan ole huono valinta :) Seuraavat taitavat lähteä tilaukseen >

AMD Phenom II X4 970 Black Edition, AM3, 3.5GHz, 125W, http://www.jimms.fi/tuote/HDZ970FBGMBOX

Asus M5A99X EVO, AMD AM3+, AMD 990X, DDR3, ATX, http://www.jimms.fi/tuote/M5A99X-EVO

2x4GB, DDR3 1600MHz, CL9, http://www.jimms.fi/tuote/CMZ8GX3M2A1600C9B

ja hintaakaan ei ole kuin juuri reilut 300e. Näyttiksenä löytyykin jo Gigabyteltä GTX 460 elikkä tuntuisi siltä että tolla jopa voisi pelatakkin jotain, vai olisiko mitään parannettavaa nois samalla budjetilla?

edit: linkit unohtuivat.

Last edited: Nov 19, 2011
  2. lmgtfy

lmgtfy Regular member

Trophy Points:
    26
    Prossuki ehkä vaihtaisin Phenom II x4 960T:n ja emoksi Gigabyte GA-970A:n. Muistit on ihan hyvät vaikka tuon 2x4GB DDR3 setin saisi halvemmallakin. Kannattaa ottaa tuohon prossun kaveriks esim. CM Hyper TX3 jäähy.

3. Vipetzki

Vipetzki Regular member

Trophy Points:
    46
  4. Teussi

Teussi Member

Trophy Points:
    11
    Joooo, no pitää tarkemmin tarkastella. Kiitos kannanotosta, pitää sit tutkia näitä vielä enemmän ja tarkemmin. Kummikaa ei tarvii jos on jonku kympi eroi nii sen tarkemmin sit sniiduilla.

5. Vipetzki

Vipetzki Regular member

Trophy Points:
    46
    mun osissa säästää sen 60e :) ja noissa mun laittamis ei oo tehollisesti mitään eroa eikä emoissakaan ole mitään huomattavia eroja. muistikammat kannattaa ottaa melkeen halvimmat mitä löytyy.

6. Teussi

Teussi Member

Trophy Points:
    11
    Niin laskeskelin. Ja eipä niil taida eroa ollakkaan, pitää katsella mikäli rahan tilalle sit muuta tilailee :) Prossu tuuletin nääs tulee täst vanhast koneesta sit ! Eikä varmastikkaan eroa ole mihinkään Intelin vastaavii osii muutaku että ne ovat paljon kalliimmat?

7. Vipetzki

Vipetzki Regular member

Trophy Points:
    46
    jos haluat intel pohjan hintaa tulee n. 100e lisää :) eli prossu i5 2500k halvimmillaa 200e emo esim asrock z68 pro gen3 129e

8. Teussi

Teussi Member

Trophy Points:
    11
    No mitäpä sitä turhaa tuhlata rahaa koska itse en mitään hifistely ohjelmia käytä ja tarvitse mitää 1sekunnin nopeempia toimintoja siitä että 100e maksan enemmän o.o

Share This Page