Elikkäs siis, nyt kun on tuo Cataclysm nurkan takana niin ajattelin kysäistä mitä mieltä olette kannattaisiko minun päivitellä konettani, tai hankkia ihan uusikin. Toivoisin siis, että kyseinen peli pyörisi kaikilla herkuilla. Tiedän, että siitä ei ole annettu vielä tarkkoja tietoja vaatimuksista, mutta jos olisi edes suuntaa-antavia neuvoja. Tykkään myös silloin tällöin pelailla jaetulla ruudulla, katsellen samalla leffaa ja pelailla, ja tietenkin auki on myös noin seitsemän muuta ohjelmaa joiden välillä hypin siinä samalla. Tämä olisi kiva tehdä ilman kauheampia tökkimisiä. Koneeni on pari vuotta vanha, tässä tarkemmat tiedot osasista: P45-NEO-F MSI P45 NEO-F, ATX, s775, IP45, DDR2, GLAN, 8CH WD5000AAKS Western Digital 500 GB, Caviar SE, 3.5", SATAII/300, 16MB, 7200RPM 0761345-08142-9 Antec Sonata III Silent ATX-kotelo (500W) AD2800002GOU2 A-Data 4GT DDR2 800MHz (PC-6400), Vitesta, Dual-kit, 240-pin DIMM CGAX-4852DD Club 3D Ati Radeon HD 4850 512MB, PCI-E (Uutuus!) BX80570E8400 Intel CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 1333MHz 6M S775 (Huippu-Uutuus) 66I-00804 MicroSoft WINDOWS VISTA HOME PREM 64-BIT, FI, OEM Nyt periaattessa olisi varaa pistää noin tonni kokonaan uuteen laitteeseen. Täällä onkin ollut hyviä neuvoja tuon hintaisen paketin kasaamiseen. Mutta kannattaako se tässä tapauksessa, vai kannattaisiko tuota vanhaa vähän vain päivitellä ja miltä osin? Toisaalta suunnitelmissa on ollut myös hankkia toinen näyttö kiinni koneeseen, jolloin tuo minun multitasking olisi hieman miellyttävämpää. Olen ymmärtänyt, että on mahdollista järjestää kuva niin, että peli näkyisi toisessa ruudussa, videokuva toisessa. Onko tämä totta, ja mitä arvelette, onko nykyisessä koneessani rahkeita moisen systeemin pyörittämiseen? Kiitoksia kovasti jo etukäteen kaikista neuvoista.
Prossusyöppö peli tuo wowi, ja olen kuullut että normaali kovo aiheuttaa kaupungeissa lagia, koska kovot liian hitaita työntämään tavaraa peliin, joten ehkä SSD kiintolevy olisi tällaiseen koneeseen poikaa. Elikkäs, ehdotukseni. Otat vanhasta koneestasi vanhan kovosi, vanhan CD aseman, ja näytönohjaimen. Tällä tavalla säästämme SSD kiintolevyyn. Tässä paketissa ehdotan, että koska vanhassa raudassa on 4850, ostat toisen 4850 crossfireen, niin saat halvalla enemmän tehoa tuohon koneeseen. Tässä 4850 jonka voit laittaa crossfireen vanhan kanssa --> http://www.lapstore.fi/product_info.php?products_id=38480 Paketissani on 4gb muistia, 128gb SSD kiintolevy, Emolevy jossa USB3, SATA3 jne, ja crossfire ominaisuus, Ja AMD phenom 1055T kuusiytiminen prosessori sekä cougarin 700w modulaarinen virtalähde. Eli tällä tavalla saisit setin ja päivitys maksaisi sellaisen 950e. Myyt sitten vanhat osaset pois halukkaille kavereillesi! EDIT ja riittäisi pelitehoa jo vähän joka suunnalle.
Toisella tavalla saisi halvalla tehoa masiinaasi kun ostat vain CORE2QUAD prossun tohon 775 kantaan, ja erillisen näyttiksen, mutta se ei takaisi sitä lagimattomuutta ruuhkaisissa kaupungeissa, eikä parempaa päivitettävyytä. ja tolla mun paketilla olis sitten toi SSD kovo niin latausajat hyppäävät minimiin, ja nyt en puhu pienestä muutoksesta.
En vaihtaisi koteloa toiseen jonniin joutavaan ja tuon Earthwatts 500w powerikin riittää mainiosti. Säästöä 150e. Miksi kaksi settiä muisteja? Toinen pois? Johan noilla rahoilla sitten laittaakin kunnon näyttiksen esim. GTX460.
Niin mutta tuo earthwatts on tullut ton sonata kotelon mukana, en ihan luottaisi siihen, on sitä pommiluokkaa, ainakin tuota yhdistelmää toisessa threadissa haukuttiin että erillinen poweri äkkiä tilalle. Ja WoW tykkää 4gb muistista, sekä ilmeisesti hän tulee käyttämään 64bit vistaa.. joten toi 4gb muistia on vain hyväksi.
I agree that overall the a single GTX 460 768 is still the better deal opposed to the 4850 CF due to DX11 and power consumption at a similar performance and price range. I would only recommend the CF 4850 in true faith if one had a card already. Tätä itsekkin mietin... Crossfire vain silloin kun on jo toinen kortti olemassa. ja testien mukaan 4850 vastaa yhtä 5830stä, joten en suosittele yhden 460sen hankkimista jos saa 99e crossfiressä melkein samanlaisen tehon.
Sonata II mukana tullut SmartPower oli pommi Earthwatts EI OLE. Välttämättä tuota poweria ei kannata uutena ostaa, mutta mikään pommi se edelleenkään ei ole. Ei sitä kannata vaihtaa. Crossfiressä on varmaan tehokkaampi ja edullisempi, mutta se tuo mukanaan omia ongelmia. Jos haluaa siihen ryhtyä, että saa olla koko ajan ajureiden ja muiden kanssa säätämässä, niin mikä jottei. Itse en siihen rupeaisi. Tarkoitin että tuossa kasaamassasi paketissa oli 2x 4gb:n settiä muisteja, sekä 32-bit windows, jos vaikka lukisit viestisi uudelleen?
eihän tossa paketissa 2x4gb ole, vaan 2x2gb ja winukkavirhe taasen multa, sen myönnän ja tosiaan kiitos kun selvensit että tuo Earthwatts sarja on parempi, tuli vain ekana mieleen et ton sonata kotelon mukana tulleet olivat pommeja eli SÄÄSTÄ poweri ja kotelo niin saadaan laadukkaampaa osaa sisään.
tossa on 4gb:n kit Buffaloa [bold]_JA_[/bold] 2x2gb:n kit A-datan muistia. Pitääkö vielä ottaa printscreen
Mutta kerta on päivittämässä kokoonpanoa niin sama ostaa uutta settiä. ja kyllä oon kuullut et normikovoilla fps laskee dramaattisesti noissa kaupungeissa sun muuta shaibaa, ja cataclysmissä ilmeisesti paranneltua grafiikkaa?